Quantcast
Radio1_v_zivo


V Ljubljani bi 24-metrski avtobusi vozili na manj kot 5 minut
Zanimivo | 27. 6. 2022 18:52
Ideja, ki bi lahko optimizirala mobilnost ljubljančanov.
Ključne besede:     Ljubljana    mestni promet    LPP    MOL    Zoran Janković    avtobus    promet
Foto: Predlagana ureditev na Dunajski cesti (Aljaž Babič/Koalicija za trajnostno prometno politiko)

V Koaliciji za trajnostno prometno politiko so prišli do ideje, ki bi lahko optimizirala mobilnost ljubljanskih potnikov. Svoj koncept prenove ljubljanskega potniškega prometa so poimenovali ZMAJ. Temelji na treh hitrih avtobusnih linijah, ki potekajo po mestnih vpadnicah.

Foto : Predlagana shema linij ZMAJ (Nejc Geržinič/Koalicija za trajnostno prometno politiko)

Po ljubljanskih vpadnicah bi lahko vozili 24 metrov dolgi avtobusi z dvema pregiboma, ki bi lahko peljali 200 potnikov, vozili pa naj bi na manj kot 5 minut. Za njih bi bila rezervirana sredina ceste. V okolici predvidenega novega potniškega centra bi vzpostavili tri prestopne postaje, ki bo omogočale hitro prestopanje med linijami in različnimi oblikami javnega prevoza. Sistem hitrih “tramvajskih” linij bi dopolnjevale dodatne obodne linije, ki bi uporabnikom omogočale, da se izognejo središču mesta in si skrajšajo potovanje.


Foto: Koalicija za trajnostno prometno politiko. Eden od možnih modelov avtobusov/Solaris

Glavna prednost linij ZMAJ je v tem, da bi bil en cestni koridor namenjen zgolj eni liniji, kar bi izničilo kopičenje avtobusov in omogočijo boljšo predvidljivost in visoko frekvenco prihodov.


Foto: Predlagana ureditev prestopne postaje na Bavarskem dvoru (Aljaž Babič/Koalicija za trajnostno prometno politiko)


Foto: Predlagana ureditev območja današnje avtobusne postaje Ljubljana na trgu OF (Aljaž Babič/Koalicija za trajnostno prometno politiko)

V Koaliciji za trjanostno prometno politiko so prepričani, da je trenutni sistem LPP zastarel. Izhaja namreč iz načela minimalnih prestopov in je iz obdobja, ko so se kot plačilno sredstvo uporabljali žetoni, zato je prestop pomenil podvojitev cene prevoza.

“Odvisnost med intervali linij je na posameznih koridorjih zelo težko uskladiti in manjše zamude privedejo do prihoda več avtobusov naenkrat, kar povzroča daljša obdobja brez avtobusov,” še dodajajo.

Mestna občina Ljubljana pa za enkrat trdi, da je ta koncept neizvedljiv.

“Odziv je bil bolj slab kot dober. Koncepta ‘en koridor – ena linija’, ki je jedro predlaganega sistema, občina za zdaj ne podpira,” pojasni dr. Marko Peterlin, direktor Inštituta za politike prostora in eden od avtorjev koncepta ZMAJ.

Župan Zoran Janković je svoje prepričanje na majski novinarski konferenci pojasnil takole:

“Vpeljava sredinskih pasov za avtobuse na vpadnicah je nepraktična. “Vsi potniki, ki bi izstopili iz avtobusa, bi morali nato še prečkati cesto. To bi bilo za potnike zamudno. Vsaka ideja je dobrodošla, a v tem trenutku se o tem ne moremo pogovarjati.”


Foto: Borut Živulović/Bobo


Na občini še dodatno pojasnjujejo, da predlagana rešitev ni tako učinkovita, kakor ocenjujejo pri Koaliciji za trajnostno prometno politiko, poleg tega pa bi po njihovem dejansko pomenila razširitev prometnih koridorjev.

© 2015 Radio Pro 1 d.o.o. | Design by Media Design | Splošni pogoji uporabe | Pravila komentiranja | Raba piškotkov | Za glasbenike | Pravila nagradnih iger | | Seznam predvajanih del