LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Ljubljanske mlekarne imajo posluh za alpske vode

Sleherni potrošnik lahko na svoj način pripomore tako, da kupuje lokalne izdelke, ki so pridelani iz slovenskega mleka in v Sloveniji.
Ključne besede: Ljubljanske mlekarne, alpske vode, pitne vode, Slovenija
Kam odteka voda in kaj to pomeni za živa bitja ter kam gre pri tem živilska industrija? V času svetovnega dneva voda so Ljubljanske mlekarne pod okriljem svoje družbeno odgovorne zaveze S posluhom za jutri opozorile na problematiko pomanjkanja vode. Tudi mi lahko ostanemo brez vodeObstaja svet, kjer ni pitne vode, in v Sloveniji živimo v prepričanju, da se nam to ne more zgoditi. A se nam to lahko še kako hitro zgodi, kot je opozoril prof. dr. Mihael Jožef Toman, redni profesor za Ekologijo in varstvo celinskih voda na Univerzi v Ljubljani, Biotehniški fakulteti, ter podpredsednik Slovenskega društva za zaščito voda. Poudaril je, da je »širša problematika pomanjkanja vode vse bolj kritična glede porabe. Še bolj postaja kritična glede onesnaženja. Ne gre le za vprašanje ali bomo imeli vodo temveč ali bomo imeli obstoj, ker je tako onesnažena.«Odprava na Triglavski ledenik - Da bi lahko sledili vodi, ki odteka s Triglavskega ledenika je bilo treba izvesti sledilne poskuse.Brez vode ni mlekaLjubljanske mlekarne so živilsko predelovalno podjetje, ki ljudem v prvi vrsti zagotavlja hrano. Ob tem pa želijo delovati čim bolj trajnostno in se zavedajo svoje vloge v družbi. »Na to pot smo stopili še preden je to postalo popularno, saj smo že leta 2013 postali del sheme EMAS. V 2021 smo za 3,9 % znižali porabo pare in za 0,9 % količino porabljene elektrike,« je dejala Maja Kalan Pongrac, vodja korporativnega komuniciranja v Ljubljanskih mlekarnah. Svoja družbeno odgovorna prizadevanja združujejo pod blagovno znamko družbene odgovornosti S posluhom za jutri, ki so jo za namene ozaveščevalne kampanje razširili na S posluhom za alpske vode.Izginjajoč Triglavski ledenik - Ena ključnih nalog GIAM-a je vsakoletno spremljanje in merjenje Triglavskega ledenika, ki zaradi podnebnih sprememb izginja.A zgolj ozaveščanje ni dovolj. Zato so ponosni, da so lahko z njihovo prepoznavno blagovno znamko Alpsko podporniki projekta, ki ga izvaja Geografski inštitut Antona Melika (GIAM) ZRC SAZU. Kot je izpostavil direktor Ljubljanskih mlekarn Tomaž Žnidarič: »brez vode ni mleka, naše glavne surovine in v Sloveniji imamo konkurenčno prednost, da imamo dovolj vode in da je ta kakovostna. Če bomo vlagali v take projekte, bomo lahko dobro poslovali tudi v prihodnje.« S kampanjo S posluhom za alpske vode pa bodo o skrbi za vode opozarjali tudi svoje potrošnike.Sleherni potrošnik lahko na svoj način pripomore tako, da kupuje lokalne izdelke, ki so pridelani iz slovenskega mleka in v Sloveniji. S tem bodo omogočili, da slovenska podjetja vlagajo v tovrstne družbeno odgovorne projekte.S posluhom za alpske vodeLjubljanske mlekarne podpirajo projekt »Kam tečejo vode naših ledenikov« Geografskega inštituta Antona Melika (GIAM) ZRC SAZU, ki raziskuje odtekanje vode iz Triglavskega ledenika, že od leta 2016. Izsledke raziskave, katere začetki segajo v leto 1946, sta 17. marca v Vander Urbani Resort v Ljubljani ob simbolično praznem bazenu premierno predstavila mag. Miha Pavšek z Geografskega inštituta Antona Melika (GIAM) ZRC SAZU in dr. Matej Blatnik z Inštituta za raziskovanje krasa ZRC SAZU. Cilj raziskave je bil ugotoviti vpliv izginjanja Triglavskega ledenika in stanje voda v dolini. Sledilni poskusi so pokazali, da voda odteka v najmanj dve doline in odteka počasi. To potrjuje tezo, da bo izginotje ledenika vplivalo na oskrbo s pitno vodo v dolini.Dogodek Kam odtekajo vode naših ledenikov - Ob svetovnem dnevu voda so Ljubljanske mlekarne organizirale pogovor z osrednjo temo skrb za vode.