LIVE           051300300   0802255         Frekvence

Hrvat se je želel povzpeti na Everest in na 5.400 metrih izvedel, da je OKUŽEN! To, kar je sledilo, je neverjetno

''Bil sem razočaran, jezen, žalosten in negotov'' se spominja Mario, ki mu je na koncu uspelo osvojiti najvišji vrh sveta!
Ključne besede: Everest, gora, vzpon, Hrvat, covid, okuženost, uspeh, Mario, intervju, volja
Na Siol.net so opravili zanimiv intervju z Mariem Celinićem, s šestim Hrvatom, prvi Zagrebčanom in prvim Zagorcem, ki se mu je uspelo povzpeti na vrh Everesta, najvišje gore sveta. Kot da vzpon na 8.848 metrov visoko goro, ki jo je dosegel 23. maja 2021 že sam po sebi ne bi bil dovolj zahteven, mu ga je dodatno otežila še okužba z novim koronavirusom, ki jo je staknil v baznem taboru.Zgodilo se je, ko je v baznem taboru na višini 5.400 metrov ugotovil, da je okužen s covidom. Še sam ne ve, od kod bi staknil okužbo in pravi, da je bil  morda okužen kateri od šerp, ki so vsakodnevno prinašali robo v bazni tabor. Na dan jih je v tabor prihajalo 20, 30, občasno tudi več.Mario je dejal, da so jih testirali v baznem taboru, na višini 5.400 metrov, ki so ga dosegli po dobrih dveh tednih priprav in aklimatizacije. V taboru je preživel že teden dni in tik preden bi se morali za aklimatizacijo povzpeti do višine 7.300 metrov, se je med ljudmi v taboru začelo širiti slabo počutje.Foto: Osebni arhiv''Zase sem seveda mislil, da sem zdrav, saj nisem imel nobenih znakov. Testiran sem bil pred prihodom v Katmandu, in potem še enkrat, tik preden smo se odpravili v bazni tabor, in moj test je bil vedno negativen,'' pove Mario za Siol.net, ko se je zgodilo tisto, česar se je najbolj bal - izvedel je, da je pozitiven na covid-19.Ni imel simptomov in vse je pripisoval nadmorski višini''Vse skupaj se mi je zdelo nenavadno, saj nisem občutil prav nobenih simptomov. No, vsaj mislil sem tako. Ko zdaj razmišljam, je res, da nisem imel teka, a sem to pripisoval visoki nadmorski višini, občasno sem kašljal in imel nekoliko otečeno grlo. Seveda sem zahteval, da test ponovimo, pa je bil žal tudi ta pozitiven.''Foto: Osebni arhivTakoj se je moral umakniti iz tabora z vsemi, ki so bili okuženi. Spominja se, da je bil razočaran, jezen, žalosten in negotov. Namesto da bi se odpravil na zadnjo aklimatizacijo pred zaključnim vzponom, se je moral vrniti v Katmandu, kamor so ga odpeljali s helikopterjem.Sedmi dan je bil njegov test končno negativen''Vse skupaj sem zelo težko sprejel. V izolaciji enega od tamkajšnjih hotelov sem preživel osem dni. Testiral sem se vsak dan, pa čeprav so mi rekli, naj tega ne počnem, saj ni potrebe. Šele sedmi dan, še danes se spomnim, ob 18. uri, je bil moj test negativen. Ne bom skrival, da sem planil v jok.''Ko je bil njegov test končno negativen, so mu iz baznega tabora sporočili, naj se ne vrača, saj bo zaradi hitre vrnitve na višino 5.400 metrov s helikopterjem imel precejšnje težave.''Seveda o tem nisem želel nič slišati. Ob 7. uri zjutraj sem sedel v helikopter in bil ob 9. uri že v baznem taboru. Imel sem vrtoglavico, ampak nič strašnega. Že naslednji dan sem se povzpel do višinskega tabora na nadmorski višini 6.000 metrov, nad ledenim slapom, tretji dan pa sem bil na prvi rotaciji na višini 7.300 metrov.''23. maja 2021 je osvojil najvišji vrh sveta!12 dni pozneje od konca izolacije mu je uspelo doseči vrh Everesta in sicer v nedeljo, 23. maja, okrog 7. ure zjutraj, po desetih urah vzpenjanja.Foto: Osebni arhiv''V obdobju karantene sem tekal po stopnišču hotela, po desetkrat na dan, da bi ohranil kondicijo. Morilo me je tudi to, da so bili vsi testi pozitivni, res sem bil precej nesrečen. Ponoči sem se večkrat razjokal, ker nisem bil tam, kjer bi v tistem trenutku moral biti, a sem se hkrati tolažil, da vsaj nimam simptomov, medtem ko so jo nekateri precej slabše odnesli,'' se spominja Mario, ki je uspešno osvojil Mount Everest.Celoten intervju z Mariem pa si lahko preberete TUKAJ!