Quantcast
Radio1_v_zivo


V Ljubljani prvi prometni znak za zavijanje v desno ob rdeči luči na semaforju
| 20. 8. 2021 6:07
Nov prometni znak na semaforju na križišču Celovške ceste in Kolesarske poti v Ljubljani.
Ključne besede:     prometni znak    novo pravilno    CPP    Celovška cesta
Znak za zavijanje v desno pri rdeči luči na semaforju | Avtor MZI

V luči sprejete Novele Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP), ki prinaša novost zavijanja v desno pri rdeči luči na semaforju je državni sekretar Aleš Mihelič prisostvoval pri postavitvi prvega prometnega znaka za zavijanje v desno ob rdeči luči na semaforju na križišču Celovške ceste in Kolesarske poti v Ljubljani.

Kriteriji za določitev križišč, kjer se lahko dovoli zavijanje v desno ob rdeči luči so: omejitev hitrosti do 50 km/h, zagotovljena preglednost oz. dobra preglednost v križišču (vidna razdalja ne sme biti manjša od 60 metrov pri 50 km/h), nizka frekvenca pešcev, v križišču ne sme biti vodenih kolesarjev s posamezno fazo (e-skiroji, mopedi). Križišče prav tako ne sme biti na šolskih poteh in kjer so prisotni udeleženci z omejeno mobilnostjo (taktilne oznake, zvočni signali za slepe in slabovidne), upoštevati pa se morajo tudi posebnosti kot so (kratki intervali rdeče luči, kapacitetna preobremenjenost pasov, posebna faza za leve zavijalce na nasprotni strani, geometrija križišča, posebna faza za pešce in kolesarje).

Novo pravilo tako določa, da je vozniku, ob rdeči luči na semaforju, ki mu je dodan prometni znak za vožnjo desno ob rdeči luči na semaforju, dovoljena vožnja desno ob rdeči luči na semaforju, vendar le, če je smer prosta.
Pravilo zavijanja desno ob rdeči luči je v tujini marsikje že uvedeno. Po eni strani tako vplivamo na pretočnost prometnega sistema tam, kjer to okoliščine dopuščajo, po drugi strani pa je tudi okoljski vidik tisti, ki ni zanemarljiv. Z uvedbo zavijanja v desno pri rdeči luči na semaforju bomo tako zmanjševali nepotrebno ustvarjene izpuste iz čakajočih avtomobilov na semaforjih.