LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Popolna zapora železniškega predora Karavanke

Pričenja se celovita prenova železniškega predora Karavanke
Ključne besede: predor Karavanke, železnica, železniški predor, vlak, prenova, dela
Z današnjim dnem se v okviru projekta »Varnostno-tehnična nadgradnja železniškega predora Karavanke« uvaja popolna zapora železniškega predora, ki bo trajala do 10.7.2021, s čimer se pričenja celovita prenova železniškega predora Karavanke. V obstoječem železniškem predoru, ki je dolg 7.976 metrov in je bil v uporabo predan leta 1906, poteka elektrificirana dvotirna železniška proga, ki ne ustreza sodobnim standardom o varnosti v železniških predorih. Zato Avstrija in Slovenija v skupnem projektu predor Karavanke posodabljata v sodoben enotirni železniški predor, ki bo kljub enemu tiru bistveno učinkovitejši. Z izvedbo projekta bodo vzpostavljene evakuacijske poti, komunikacijski sistemi, ustrezni sistemi za zagotovitev požarne varnosti ter učinkovitejšega reševanja v primeru nesreč. V celoti bodo sanirani poškodovani deli konstrukcije predorske cevi, obnovljeni in restavrirani bodo vstopni portali ter urejeno ustrezno odvodnjavanje. S tem bodo izboljšane varnostno-tehnične razmere v predoru ter varnost železniškega prometa in potnikov, omogočena bo višja hitrost prometa (do 120 km/h) in zaradi sodobnih nadzornih in varnostnih sistemov tudi pogostejši intervali vlakov. Z nadgradnjo predora bo zagotovljena ustreznejša železniška povezava s širšim evropskim prostorom. S pripravljalnimi deli je izvajalec začel že v sredini meseca avgusta 2020, zaključek vseh del pa je predviden v mesecu septembru prihodnje leto. Glavna gradbena dela bodo potekala v času popolne zapore železniškega predora med 5. oktobrom 2020 in 10. julijem 2021. Projekt nadgradnje obstoječega železniškega predora Karavanke je financiran s strani obeh držav, Avstrije in Slovenije. Ocenjena vrednost projekta na slovenski strani znaša 78,66 milijona evrov. Predvideno je sofinanciranje z evropskimi sredstvi v okviru Kohezijskih sredstev v višini 47,57 milijona evrov. Za izdelavo investicijske in projektne dokumentacije sta Slovenija in Avstrija že pridobili sredstva iz Instrumenta za povezovanje Evrope v višini 2,97 milijona evrov, od tega je bila Slovenija upravičena do 1,36 milijona evrov. Zaradi popolne zapore železniškega predora Karavanke bo tovorni promet preusmerjen na železniško progo Zidani Most–Šentilj.