LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Konec meseca bo zaprta Koroška cesta

Prometne spremembe bodo v celotnem centru mesta
Ključne besede: Koroška, promet, zapora
Ta petek, 31. januarja, se v okviru projekta Prenove Koroške ceste, omenjena ulica za predvidoma tri mesece v celoti zapira za motorni cestni promet. Posledično se obetajo tudi spremembe prometnih avtobusnih tokov v Mariboru.Prenova Koroške bo na življenje v mestu, predvsem na potek prometa, imela precejšen vpliv, saj jo dnevno prevozi kar med 14 in 15 tisoč vozil, ki se bodo prihodnje tri mesece po pričakovanjih prometnih strokovnjakov prerazporedila predvsem na Koroški most, Lent ter Mladinsko, Maistrovo in Krekovo ulico. "Prihajamo v najtežjo fazo za mesto, ki bo terjala največ prilagajanja. Vsekakor bo šlo za velike prilagoditve v prometu, spremembe potovalnih navad tako prebivalcev kot obiskovalcev mesta, na kar smo se pripravljali dalj časa, zato menim, da smo dobro pripravljeni. Cestna zapora se bo uvedla v petek, saj je prilagoditev čez vikend lažja kot ob delovnih dnevih. Bo pa seveda ponedeljek 3. februar verjetno toliko bolj stresen," je na novinarski konferenci povedal podžupan Samo Peter Medved. V prvi fazi bo popolnoma zaprta cesta med krožiščem pri Starem mostu do uvoza k Prostovoljnemu gasilskemu društvu Maribor mesto. Dostop v odprti del Koroške ceste bo v tem času možen le z zahodne strani, torej iz smeri glavne tržnice. V drugi fazi bo zapora tudi na odseku med tržnico in uvozom h gasilcem. Ti se bodo začasno preselili na glavno avtobusno postajo. Po besedah vodje gradnje iz podjetja Nigrad Simona Planinca bodo uredili koridorje za pešce in kolesarje, stanovalci in poslovni subjekti na Koroški cesti pa bodo dobili začasne dovolilnice za parkiranje drugod. Omenjeni odsek Koroške ceste dnevno prevozi med 14.000 in 15.000 vozil, zato bo zapora vplivala na prometne tokove v mestu. Na podlagi ugotovitev iz časa poskusne zapore pred leti pričakujejo povečan promet na Starem in Koroškem mostu, po Maistrovi in Krekovi ulici ter na Lentu. Mestne oblasti so v sodelovanju z mariborsko fakulteto za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo pripravili vrsto ukrepov, s katerimi bodo poskušali omiliti zadevo. Med njimi je začasna semaforizacija križišča Krekove in Strossmayerjeve ulice, spremembe semaforskih programov v drugih križiščih, spremenjena prometna ureditev v križišču Cankarjeve ulice in Partizanske ceste in sprememba parkirnega režima v Maistrovi in Mladinski ulici. V slednji so številne šole, zato bodo tam dodatno osvetlili prehode za pešce, v prvih 14 dneh pa bodo prostovoljci pomagali otrokom čez cesto. "Zaradi gostote prometa sicer ni pričakovati večjih hitrosti," je povedal Medved. Spremembe bodo tudi v mestnem avtobusnem prometu, medkrajevni promet pa bo preusmerjen na desni breg Drave. "Poseg na Koroški cesti je priložnost, da vsaj nekateri vozniki premislijo o spremembi načina potovanja in ne zgolj o alternativnih poteh," je poudaril Matej Moharić z omenjene fakultete. Projekt prenove Glavnega trga in Koroške ceste je ocenjen na 4,95 milijona evrov, od tega bo 2,1 milijona evrov iz mehanizma celostnih teritorialnih naložb. Prenova teče po arhitekturni rešitvi iz leta 2010, po kateri je predvideno enotno tlakovanje ceste in trga. Slednji dobi novo urbano opremo in vodni motiv s curki, cesta in pločnik na Koroški cesti pa bosta izravnana. Ne bo pa po prenovi bistvenih sprememb v vodenju cestnega prometa, saj zaenkrat ni zagotovljenih ustreznih alternativnih prometnih poti. Tako bo na Koroški ostal dvosmerni promet, bodo pa na začetku in koncu ceste potopni valji, s katerimi bodo lahko cesto po potrebi zaprli za promet.