Radio1_v_zivo


Kapljica- čista pitna voda
| 11. 12. 2019 11:10
Kooperativa mariborskih hotelirjev se je pridružila projektu
Ključne besede:     Kapljica    Projekt    čista pitna voda
Z marketinškimi ukrepi bodo  poskrbeli za prepoznavnost ravnanja s pitno vodo.
Z marketinškimi ukrepi bodo poskrbeli za prepoznavnost ravnanja s pitno vodo.

Vodja Kooperative mariborskih hotelirjev Vasja Ilešič o poteku projekta Kapljica.
PRENESI DATOTEKO
Vodja Kooperative mariborskih hotelirjev Vasja Ilešič o poteku projekta Kapljica.

 Kooperativa mariborskih hotelirjev se je v sodelovanju z Mariborskim vodovodom ter Zavodom za inovativnost in podjetništvo lotila projekta Kapljica - čista pitna. Kot je povedal vodja kooperative Vasja Ilešič, gre za inovativni turistični produkt, s katerim bodo pitni vodi dali pravo vrednost in poudarili zavedanje o pomenu vode.

"Šele ko včasih opazujemo goste iz tujine, se začnemo zavedati, kako pomembna dobrina je v resnici voda in kako pomembno je, da lahko odpremo pipo ter si natočimo kozarec vode. Včasih je res nenavadno, ko gost stoji zraven in si misli, kako si upamo piti vodo iz navadne pipe," je dodal Ilešič.

Po besedah direktorja Mariborskega vodovoda Danila Burnača je pitju v svetu namenjen le odstotek vode, Slovenija s kar 7500 vodnimi viri, in tudi Maribor, pa sta z vodami zelo bogata. Letno se v Sloveniji pretoči 34 milijard kubičnih metrov vodov, Slovenci pa smo skozi zgodovino ves čas navezani na vodo.

"To potrjuje že dejstvo, da v Sloveniji obstaja kar 36 priimkov, ki so vezani na vodo, na primer Vodnik, Jezernik, Potočnik, Mlakar in podobno," je dejal Burnač in dodal, da je slovenska zdrava pitna voda tudi ena od priložnosti v slovenskem turizmu, eden od ciljev projekta pa je po njegovem tudi, da bi Slovenija postala nekakšna vodna turistična destinacija.

Ob tem je spomnil, da se bo naša država prihodnje leto na svetovni razstavi v Dubaju predstavljala prav z motom Bogastvo voda, cilj projekta pa je tudi skrbna in odgovorna raba čiste pitne vode.

Predstavnik Zavoda za inovativnost in podjetništvo Marko Kac je omenil, da so se podobnih aktivnosti v sodelovanju s hotelirji lotili že pred petimi leti, ko so v sklopu projekta Regio Vitalis lokalno pridelano hrano vključevali v gostinsko in hotelsko ponudbo. Tokratni projekt so v sodelovanju z območno obrtno zbornico prvič predstavili pred mesecem dni, saj želijo, da bi gostinci in hotelirji postali ambasadorji zdrave in čiste pitne vode.

Kaceva sodelavka Janja Viher je pojasnila, da nameravajo v sklopu projekta, ki ga v prihodnje želijo razširiti na nacionalno raven, vzpostaviti čim širšo mrežo partnerjev v turističnem sektorju in oblikovati kriterije, ki bodo primerni za uporabo in postrežbo vode. Hkrati bodo z marketinškimi ukrepi poskrbeli za prepoznavnost ravnanja s pitno vodo.

"Mariborski vodovod je eden od vzorčnih primerov ne le v Sloveniji, pač pa tudi širše, saj omogoča pitje zdrave pitne vode iz pitnikov po mestu. To mrežo želimo še nadgraditi, ob tem pa uvesti enotno embalažo - stekleničke in kozarce," je še dodala Viherjeva.

Po Ilešičevih besedah se bodo o konkretnih korakih še dogovorili, bodo pa s postrežbo v enotni embalaži vodo začeli zaračunavati, saj bi sicer vse skupaj izgubilo pomen. Ob tem zagotavlja, da ne gre za "bogatenje", saj bi po sedanjih predlogih uvedli ceno v višini desetih centov za deciliter vode.