Radio1_v_zivo


Ptujska skupna občinska uprava
| 19. 9. 2019 10:03
Leta 1999 jo je ustanovilo 13 občin
Ključne besede:     Ptuj    uprava    občina
Gre za eno od pomembnih oblik medobčinskega povezovanja.
Gre za eno od pomembnih oblik medobčinskega povezovanja.

Skupna občinska uprava Spodnjega Podravja s sedežem na Ptuju, ki velja za eno večjih in tudi prvih primerov dobre prakse na tem področju, je danes obeležila dvajset let delovanja. Leta 1999 jo je ustanovilo 13 občin, pozneje se jih je pridružilo še devet. Po mnenju direktorice Alenke Korpar gre za eno od pomembnih oblik medobčinskega povezovanja.

Kot je povedala Korparjeva, so se nove in manjše občine po reformi lokalne samouprave znašle pred težavo, saj so v svojo pristojnost dobile enake naloge, ne glede na njihovo velikost, kadra pa so zlasti najmanjše imele premalo in še to neusposobljenega za specifična področja.

"Ker je ptujska občina razpolagala s primernim in strokovnim kadrom, se je leta 1999 rodila ideja, da 13 občin ustanovi skupno občinsko upravo," je povedala direktorica skupne občinske uprave in dodala, da jim izzivov v iskanju čim večje racionalizacije dela tudi v prihodnje ne manjka.

Ker morajo občine po zakonu revidirati svoje delovanje, so se med drugim pred časom odločili za ureditev skupne notranje revizijske službe, veliko dela jih čaka še na področju urejanja prometa, najbolj pa se je že izkazala kot potrebna ustanovitev pravne službe, saj se občine soočajo s poplavo zakonov in številnih predpisov, ki se dnevno spreminjajo. Njihova pristojnost je že nekaj časa tudi izvajanje skupnega računovodstva.

"Število nalog se je tako v zadnjih dveh desetletjih za nas podvojilo, povečalo se je tudi število občin, pri čemer nekatere sodelujejo le na določenih področjih. Temu primerno se je od prvih devetih sodelavcev število zaposlenih povečalo na 39, od tega je največ, 11 mestnih redarjev, po sedem pa je pravnikov in sodelavcev na področju prostorskega načrtovanja," je dejala Korparjeva.

Ob ustanovitvi je bilo težišče dela po njenih besedah predvsem na prostorskem načrtovanju, ki je bilo zaradi svoje vsebine in pomembnosti najmočnejši povezovalni faktor med občinami. Med ključnimi nalogami je Korparjeva omenila še pripravo strategije prostorskega razvoja občin v letu 2009, pomembno nalogo so odigrali tudi pri iskanju novega odlagališča odpadkov ter pri projektu centra za ravnanje z odpadki v Gajkah, pa tudi pri sanaciji divjih odlagališč.

Korparjeva je še poudarila, da so sicer ena bolj varčnih skupnih občinskih uprav, ki letno skupaj s plačami in materialnimi stroški porabi 1,3 milijona evrov, polovico denarja pa zagotavlja država.

V Sloveniji trenutno deluje 52 skupnih občinskih uprav, v katere je vključenih skoraj 200 občin. Njihovo število je naraščalo od leta 2005, ko je država polovico sredstev za njihovo delovanje zagotovila iz proračuna, zdaj pa se je ustalilo. Z lansko spremembo zakona o lokalni samoupravi je država s progresivno lestvico še dodatno spodbudila občine k povečevanju števila skupnega izvajanja nekaterih nalog.

Področja, na katerih se občine povezujejo, so lahko zelo različna, v glavnem pa gre zlasti za skupne občinske inšpekcije, redarstvo, notranjo revizijo in prostorsko načrtovanje.