Radio1_v_zivo


Robert Roškar | 14. 3. 2019 10:07
LETNE GUME 2019: Katere so najboljše, katere zdržijo več kilometrov in kje bomo prihranili?
Avtomobilski klubi po Evropi, tudi AMZS v Sloveniji so opravili test letnih gum za letošnjo sezono
Ključne besede:     gume    2019    pnevmatika    letno    menjava    najboljša
Test letnih gum je pokazal na precejšnjo izenačenost in splošno visoko kakovost letnih gum za najbolje prodajane avtomobilske razrede. Odlično se je odrezala "celoletna" guma, skrbijo pa slabe lastnosti gum za kombije in lahke dostavnike. Tam je skrb za dobiček (majhno obrabo gum) očitno pomembnejši od varnosti.

V Sloveniji se jutri konča zakonsko obdobje uporabe zimske opreme, del katere so tudi zimske gume oz. kombinacija letnih gum z verigami ustrezne velikosti v prtljažniku. Ker se vreme hitro menja je dobro z menjavo še počakati, zato bo marsikateri voznik gume zamenjal šele meseca aprila. 


Klikni TUKAJ in si oglej pnevmatike dimenzije 185/65 R15

Na testu je bilo 16 gum dimenzije, ki je najpogostejša pri avtomobilih mestnega razreda (segment A0). Štiri gume so dobile oceno "zelo priporočljivo", preostale so dobile srednjo oceno "zadovoljivo". Nobena guma se tokrat ni podpovprečno izkazala.

Po skupni oceni sta izstopali Bridgsteonova guma turanza T005 in Vredesteinova guma sporttrac 5. Prva se je najbolje izkazala na suhi in mokri podlagi, zmotila je le nekoliko večja glasnost. Vredesteinova guma se je izkazala z najmanjšo obrabo. Številne preostale gume so se slabše izkazale predvsem pri zaviranju na mokri cesti.

Tretjo najvišjo skupno oceno je dobila Michelinova guma crossclimate+, ki jo Francozi označujejo kot letno gumo z zimskimi lastnostmi. Gre torej za predstavnico tako imenovanih celoletnih gum. Guma se je izkazala z lastnostmi na mokri cesti, prav tako tudi s sprejemljivo nizko porabo goriva in izjemno nizko obrabo. Slabša pa je bila na drugi strani na suhem asfaltu.

Z Michelinovo gumo bi lahko prevozili kar 30 tisoč kilometrov več kot s kitajsko Linglongovo gumo. To je tudi najslabša lastnost te kitajske gume, ki na nekaterih drugih področjih (predvsem pri zaviranju na mokri cesti) ne zaostaja za povprečjem.


Klikni TUKAJ in si oglej pnevmatike dimenzije 215/65 R16 C

Na testu je bilo tudi v tej dimenziji 16 gum. Te so sicer namenjene lahkim dostavnikom in kombijem, kar devet gum pa je dobilo le eno od petih zvezdic. Za uporabo torej sploh niso priporočljive. Te gume so se še posebej slabo izkazale na mokri podlagi, kar posredno nakazuje na nevarnost nepazljive in prehitre vožnje s kombiji po slovenskih cestah. Tudi preostale gume – sploh če jih primerjamo s kakovostjo pri gumah za osebne avtomobile – so dobile precej slabe ocene. Le pet si jih je prislužilo oznako "priporočljivo".

To kaže tudi na osnovno nasprotje pri snovanju gum za vozila. Slabše lastnosti v mokrem pogosto na drugi strani prinaša nižjo obrabo gum, pri transportnem prometu pa je ta podatek očitno zelo pomemben. Na testu so s Savino gumo trenta 2 prevozili kar 81 tisoč kilometrov, kar je celo najboljši rezultat v zgodovini testov. V povprečju so testne gume zdržale 49 tisoč kilometrov. Navadno z gumami za osebne avtomobile prevozijo od 30 od 35 tisoč kilometrov, z gumami za športne terence pa okrog 40 tisoč kilometrov. Proizvajalci gum za kombije torej očitno v ospredje postavljajo kar najmanjšo obrabo, ne toliko njihovih lastnosti v kritičnih razmerah.