Radio1_v_zivo


| 14. 3. 2019 8:41
Zadovoljstvo pacientov
Anketa v UKC Maribor pokazala dobre rezultate
Ključne besede:     Maribor    anketa UKC
 Rezultati raziskave so po besedah strokovnega direktorja UKC Maribor Matjaža Vogrina dragocena povratna informacija.
Rezultati raziskave so po besedah strokovnega direktorja UKC Maribor Matjaža Vogrina dragocena povratna informacija.

Raziskavo so opravili strokovnjaki z mariborske filozofske fakultete in je prva takšna, ki jo je v UKC Maribor opravila zunanja ustanova. S tem so želeli doseči večjo verodostojnost ankete.

"Rezultati so presenetljivi, še posebej pri bolnikih, saj velja v Sloveniji neko stereotipno mnenje o stanju slovenskega zdravstva. Vidimo, da tega stereotipnega mnenja ocene bolnikov ne odražajo, saj so neverjetno dobre. Osebno sem pričakoval drugačne ocene," je na današnji predstavitvi raziskave povedal direktor UKC Maribor Vojko Flis.

V raziskavi so med oktobrom lani in januarjem letos izprašali 633 bolnikov, pri tem pa so po besedah vodje centra za raziskovalno in strokovno psihološko dejavnost na filozofski fakulteti Sare Tement poskušali zajeti vse kategorije bolnikov in oddelkov.

Na vprašanje o kakovosti zdravstvene oskrbe, ki so je bili deležni, je več kot 70 odstotkov vprašanih odgovorilo, da so bili z njo v celoti zadovoljni, le odstotek jih je bilo nezadovoljnih. Podobna je bila splošna ocena zdravstvenega zavoda; pri skoraj 90 odstotkih so bila pričakovanja bolnikov večinoma ali v celoti izpolnjena. Več kot 90 odstotkov jih je ocenilo, da so bile večinoma ali v celoti spoštovane njihove pravice v zdravstveni ustanovi.

Med slabše ocenjenimi postavkami, ki so jih bolniki zaznali ob obisku v UKC Maribor, so možnost soodločanja pri zdravstveni obravnavi ter materialni pogoji, kot na primer klimatiziranost prostorov, stanje bolniških postelj in visoke cene parkiranja.

V raziskavi so poslali vprašalnike tudi vsem zaposlenim v UKC Maribor. Odgovore so dobili od 1973 od skupno okoli 3000 zaposlenih. Skupna povprečna ocena zadovoljstva na delovnem mestu znaša 3,27, kar pomeni, da je zadovoljstvo zaposlenih nekoliko manjše kot zadovoljstvo bolnikov.

Najslabše ocene so zaposleni dali na vprašanja o obsegu in zahtevnosti dela ter materialnih pogojih, v katerih opravljajo službo. So pa izrazili veliko pripadnost ustanovi in občutenje podpore s strani sodelavcev in nadrejenih. "Večina zaposlenih se ne želi zaposliti v drugi delovni organizaciji in ne glede na vse opravlja svoje delo z veseljem in ponosom," je pojasnila vodja raziskave.

"Očitno zaposleni vložijo veliko napora v to, da bolnike obravnavajo kakovostno, ne glede na materialno stanje v ustanovi, ki po posameznih segmentih seveda ni briljantno," je dodal Flis.

Rezultati raziskave so po besedah strokovnega direktorja UKC Maribor Matjaža Vogrina dragocena povratna informacija, na podlagi katere lahko načrtujejo nadaljnje ukrepe. Pojasnil je, da že intenzivno potekajo prizadevanja za izboljšanje materialnih pogojev dela in razbremenitev najbolj obremenjenih kadrov. "V teku so tudi organizacijske spremembe, ki bodo omogočile pravično nagrajevanje zaposlenih," je izpostavil.

Namen raziskave je s tem dosežen. "Tako kot v medicini velja, da je ustrezna diagnoza predpogoj za ustrezno zdravljenje, so takšna merjenja tako zadovoljstva pacientov kot delovnih pogojev nujna podlaga za spremembe na bolje," je prepričana Tementova.