Radio1_v_zivo


Zanimivo | 25. 9. 2018 4:29
TO so živila, ki jih raje NE JEJ na PRAZEN ŽELODEC
Večina od nas se na seznamu najde v vsaj eni točki
Ključne besede:     zajtrk    hrana    napihnjenost    prebavne težave
Katera od spodaj naštetih jedi pa je tebe najbolj presenetila?

Mnenja o pomembnosti zajtrka so si deljena. Eni pravijo, da gre za najpomembnejši obrok dneva, drugi pravijo, da so za to razmišljanje krivi lobiji in podjetja, ki skušajo potrošniku prodati čim več kosmičev. Kakorkoli že, zajtrk je odločitev posameznika in dobro je, da je kvaliteten in sestavljen iz živil, ki nas nahranijo z energijo ter nam ne škodujejo.

 

Morda se težave ne pojavijo ravno čez noč, se pa zagotovo lahko pojavijo, če določeno vrsto živil uživamo redno in več časa. Če zadnje čase torej opažaš, da se želodec na določeno hrano ne odziva najbolje, morda razlog tiči v njenih sestavinah. 

 

Ni nujno, da škoduje tudi tebi, lahko povsem normalno uživaš vse te jedi in se tvoj želodec prav nič ne pritožuje, je pa res, da so po priporočilih stroke odsvetovane, oziroma se priporoča, da se jih uživa kasneje v dnevu.

Preveri, katera hrana ti lahko na prazen želodec škoduje.



1. CITRUSI

 



Sem spadajo: limone, pomaranče, grenivke ali sadje z visokim vitaminom C. Najbrž si že velikokrat prebral, da je citruse dobro uživati na tešče, a so zadnje raziskave pokazale drugače. Če si vajen pojesti ogromno količino citrusov za zajtrk, vedi, da lahko razdražijo želodec in povzročijo težave z zgago. Raje si stisni pol limone v mlačno vodo in poskrbite za hitrejše delovanje metabolizma.



2. KUMARE

 



Surova zelenjava je bogata z aminokislinami, ki povzročajo zgago in vetrove, sploh, če jih uživaš na prazen želodec. Počakaj z zelenjavo do kosila ali vsaj do malice, nikakor pa je ne uživajte za prvi obrok dneva, saj lahko razdraži želodec in povzroči bolečine v trebuhu.


3. KVAŠENO TESTO

Vse, kar lahko vsebuje kvas, lahko povzroča napihnjenost in prebavne motnje. Rogljičke, peciva in listnato testo si privošči raje kot posladek po kosilu ali ob popoldanski kavici. 



4. PIKANTNA HRANA

Pikantna oz. pekoča hrana ni ravno najboljša izbira za naše zdravje, a če jo uživamo v zmernih količinah prav gotovo ne škodi. Začimbe povečujejo nivo želodčne kisline, to pa lahko povzroči motnje v prebavnem sistemu in zgago. 

 

5. BANANA 

 

 

Banana je sadež, ki ga veliko ljudi uživa za zajtrk misleč, da si s tem naredi jo veliko uslugo. Nutricist Daryl Gioffre pa je povedal sledeče: ''Banane nam dajo energijo, ki pa žal tudi hitro usahne. Zaradi banane, zaužite na prazen želodec, je človek lahko še hitreje utrujen. Četrtina banane je namreč sam sladkor.'' Raje si jo privošči pred vadbo ali po njej. 

Giffre zato priporoča, da banano za zajtrk jemo v kombinaciji z jogurtom (še bolje z grškim), ki je dovolj masten, da izniči negativne učinke banane in te nasiti za nekaj ur. 

 

6. PARADIŽNIK



Paradižnik je sicer resda pol vitaminov in antioksidantov, je pa tudi bogat s Paradižnik je bogat s taninsko kislino, ki povečuje kislost v želodcu, ga razdraži in lahko celo privede do želodčnih razjed. Posledično lahko povrzoči tudi težave z zgago. Poskusi se paradižniku za zajtrk raje izogniti in si ga privošči za kosilo ali večerjo.

 

Od pijač in napitkov so odsvetovane alkoholne, gazirane in sadne pijače, ki so polne sladkorja, omeniti pa je potrebno tudi pitje jutranje kave, s katero naj bi bilo pametno počakati za čas po zajtrku in nikakor ne na tešče.

 

 

Kaj pa strokovnjaki priporočajo za zajtrk?

 

- jajca /jajčna omleta 
- ovsene kosmiče / ovsena kaša
- lubenica, melona ali borovnice
- oreščki