LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Dolenjka je odprta

V Ljubljano in domov odslej bolj varno in hitreje
Ključne besede: dolenjska avtocesta
Dolenjska avtocesta je najbolj pomembna za gospodarstvo. Predvsem pa zagotavlja večjo varnost voznikom z jugovzhodnega dela države, ki se dnevno vozijo v Ljubljano, in tranznitnim potnikom, ki so se v turistični sezoni po polžje premikali proti Hrvaški. To so poudarjali vsi, ki so se danes udeležili najbolj težko pričakovanega dogodka zadnjih let. Še zanji krak dolenjske avtoceste med Hrastjem in Plusko so namreč dopoldne odprli za promet. Vrvico sta prerezala predsednik vlade Borut Pahor in predsednica uprave DARS-a Mateja Duhovnik. Ob tem je Pahor izpostavil pomembnost tega odseka za JV Slovenije in celotnega slovenskega avtocestnega križa, ki naj bi bil končan čez tri leta. Kamen od srca se je odvalil tudi prvi dami DARS-a Mateji Duhovnik, čeprav investicija, ki je vredna 220 milijon evrov, še ni zaključena. Do odprtja so namreč delali v glavnem na avtocesti, zdaj je na vrsti še dokončanje vseh ostalih del na priključnih cestah. Duhovnikova je zatrdila, da se bo DARS držal obljubljenih rokov in napovedala dokončanje vseh del do jeseni. Konec dober, vse dobro Prometni minister Patrick Vlačič je sicer še vedno prepričan, da bi bila boljša, cenejša in hitreje zgrajena trasa po dolini. Kljub vsemu je zdaj zadovoljen, da je lahko držal lani dano besedo in so 14,8 km dolg odsek avtoceste, ki je bil črna točka na poti od Ljubljane do Obrežja, odprli točno na napovedan dan. Poleg varnosti pa je poudaril tudi njen pomen za gospodarstvo jugovzhodnega dela Slovenije. Ponosen na opravljeno delo je bil danes tudi prvi mož SCT-ja Ivan Zidar, saj so avtocesto dokončali v roku. Konec dober, vse dobro, so bile njegove besede ob današnjem odprtju. Zagotavil je, da je avtocesta narejena kvalitetno in je bojša ali vsaj enakovredna drugim po Evropi. Vsak projekt je zanje unikat in vsakega se lotijo z vso odgovornostjo. Gradnja je bila zahtevna, je poudaril Zidar, ker pa imajo veliko znanja, izkušenj, voljo in ker hočejo, so tudi zmogli. Na vprašanje, ali bomo čez nekaj mesecev že kaj popravljali, kot je to bilo v primeru zloglasnega predora Šentvid ali na štajerski avtocesti, pa je malo nejevoljen dejal, da ima dovolj takšnih provokativnih vprašanj. Zatrdil je, da je v celotnem slovenskem avtocestnem križu največ za dva promila njihovih napak, vse ostalo je slovenska „faušija". Odprtja sta se razveselila tudi dva poslanca - dolenjski Franci Kek in posavski Andrej Vizjak, ki se pogosto vozita po tej cesti. Pot bo sedaj časovno nekoliko krajša, predvsem pa bolj varna. Vizjak je izpostavil tudi zasluge prejšnje vlade, v kateri je bil minister za gospodarstvo, saj je prav ta leta 2006 kljub mnogim nasprotovanjem in civilnim iniciativam sprejela državni prostorski načrt, po katerem je zdaj avtocesta zgrajena. Kek pa je zadovoljen tudi zato, ker se datum odprtja ni spet premaknil in je avtocesta res odprta še pred "prav tako pomembnim dogodkom za Dolenjsko - Rock Otočcem", je malce v šali dodal.