Quantcast
Radio1_v_zivo


SI POD STRESOM? To je 9 nasvetov, kako ga zmanjšaš
Oglas | 28. 5. 2018 8:45
Dolgotrajna izpostavljenost stresu povzroči številne zdravstvene težave in smrtno nevarne bolezni
Ključne besede:     stres    Mivela    magnezij

Hiter življenjski slog, številne obveznosti in pritiski v službi, na fakulteti ali v šoli so stres spremenili v vsakodnevnega spremljevalca številnih od nas. Že pred dvajsetimi leti je Svetovna zdravstvena organizacija z razlogom stres razglasila za svetovno epidemijo.


Čeprav stres kot naravna reakcija organizma v manjših količinah deluje spodbujajoče, lahko dolgotrajna izpostavljenost stresu povzroči številne zdravstvene težave in smrtno nevarne bolezni. V boju proti stresu je še posebej pomemben magnezij, ki se zaradi svoje vloge pri uravnavanju stresnih hormonov pogosto imenuje antistresni mineral.

 

1. VNAŠAJ DOVOLJ MAGNEZIJA IN PAZI NA PREHRANO

 

Magnezij pripomore k pripravljenosti organizma na stresne situacije. Prigrizki in sladkarije prinašajo kratkoročno tolažbo, dolgoročno pa več kilogramov.

 

2. VNAŠAJ DOVOLJ TEKOČINE

 

Ne, s tekočino ne mislimo alkohola. Pretirano uživanje alkohola povečuje potrebe po magneziju in pri tem tudi redi. Energijske pijače prav tako niso najboljša izbira, toda Mg Mivela je!

 

 

3. OMEJI PITJE KAVE 

 

Ena do dve skodelici bosta verjetno delovali pozitivno, toda lonček kave zagotovo ne.

  

 

4. POGLEJ SMEŠEN FILMČEK Z ŽIVALMI NA SPLETU

 

Slike prisrčnih živalic lahko pomagajo, da se bolje osredotočiš. Ne pretiravaj s spletnim deskanjem, obstaja življenje tudi zunaj družbenih omrežij.

 

 

5. NAPIŠI SEZNAME STVARI, KI JIH MORAŠ NAREDITI

 

Resnično pomagajo pri boljši organizaciji časa. Ni ti treba pisati v Excelu in ni treba, da zapolnijo vsako minuto tvojega dne, da bi ti pomagali najti kompromis med obveznostmi, počitkom in doseganjem ciljev.

 

 

6. PREŽIVI VEČ ČASA S PRIJATELJI 

 

Po možnosti v naravi. Kdaj si nazadnje poklical prijatelja ali prijateljico ter predlagal izlet v naravo ali pohod v hribe? Obema bo pomagalo pa še nadoknadita lahko za nazaj. 

 

 

7. VZEMI SI ČAS ZA SPROSTITEV

 

Pripravi si penečo kopel in uživaj v družbi milnih mehurčkov, lahko pa poskusiš tudi naslednjo vajo, ki zelo pomirja:

 

Ulezi se na tla z razširjenimi nogami. Roke drži stran od telesa, z dlanmi, obrnjenimi navzgor. Zapri oči, sprosti celo telo in se osredotoči na dihanje. Ostani v tem položaju deset minut in globoko dihaj.

 

 

8. BODI FIZIČNO DEJAVEN

 

Redna fizična dejavnost je zelo pomembna za lažje prenašanje stresa, prispeva pa tudi k:

 

  • izgubi odvečnih kilogramov
  • krepitvi mišic
  • boljši drži
  • dodatni energiji
  • boljšemu zdravju
  • kakovostnemu spancu
  • samozavesti
  • boljši koncentraciji in spominu
  • boljšemu razpoloženju

 

- Sedi pokončno, napni trebušne mišice in iztegni eno nogo tako, da je poravnana z boki. Zadrži par sekund, nato vajo ponovi z drugo nogo.

 

- S hrbtom se nasloni na zid. Spuščaj se, dokler kolena ne bodo pod pravim kotom. Ostani v tem položaju vsaj pol minute.

 

- Zamenjaj dvigalo s stopnicami.

 

 

9. NE BODI STROG DO SEBE


V času, v katerem živimo, je vse težje najti čas za tek ali telovadbo v vsakodnevnem urniku, zato vam ponujamo nekaj vaj, ki jih (neopazno) lahko izvajate celo na delovnem mestu.

 

Nerealno visoka pričakovanja, perfekcionistične zahteve in strah pred neuspehom nas pogosto samo blokirajo in upočasnjujejo pri doseganju ciljev. Ne obstaja brez razloga pregovor: “Na napakah se učimo."

 

MINI TEST: Preveri, če si pod stresom  

 


V tem testu lahko preveriš, v kolikšni meri si pod stresom. Če na večino vprašanj odgovoriš pritrdilno, potem moraš čim prej narediti nekaj glede svojega psihičnega, kot tudi fizičnega zdravja, priporočamo pa tudi magnezij. 



1. Ali se pogosto počutiš nervozno in razdražljivo?
2. Ali delaš v stresnih situacijah?
3. Ali trpiš zaradi nespečnosti?
4. Ali imaš pogosto glavobole in migrene?
5. Ali se pogosto počutite utrujeno in izčrpano?
6. Ali imate težave s spominom in koncentracijo?
7. Ali imate krče in bolečine v mišicah oziroma občutite mravljinčenje?
8. Ali občutite nepravilno ali pospešeno utripanje srca?
9. Ali pijete več kot eno alkoholno pijačo dnevno?
10 Ali občutite slabost ali bruhate?

 

 

 

ZAKAJ JE MAGNEZIJ POMEMBEN?



Magnezij je eden od najpomembnejših mineralov za organizem, saj sodeluje v več kot 350 procesih, ki so pomembni za pravilno delovanje organizma.
Nedavne raziskave kažejo, da magnezij vpliva na ravnovesje serotonina, znanega kot hormona sreče, in na njuno medsebojno interakcijo.
Magnezij je nujno potreben za:


- normalne psihološke funkcije (koncentracijo, spomin in presojanje)

- delovanje živčnega sistema

- pravilno delovanje mišic (vključno s srcem)

- zmanjšanje utrujenosti in izčrpanosti

- delitev celic

- gradnjo zdravih kosti in zob normalno sintezo beljakovin

- normalen energetski metabolizem

- ravnotežje elektrolitov

KOLIKO MAGNEZIJA DNEVNO POTREBUJEMO?


V skladu z evropskimi predpisi je priporočen vnos magnezija za odraslo osebo 375 mg/dan.


1 liter Mg Mivele vsebuje 343 mg magnezija, kar nedvomno zadošča dnevni potrebi po magneziju.