LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Namerno stekel pred gasilce na nujni vožnji

Na Polici pri Naklem je v nedeljo zvečer pešec pri rdeči luči nenadoma stekel čez cesto tik pred gasilskim vozilom na nujni vožnji
Ključne besede: Gasilci, GARS Kranj, Policija, pešec
Gorenjski  prometni  policisti so podlagi prijave Gasilsko reševalne službe Kranj ta teden preverjali nezaslišano dejanje pešca, ki je v nedeljo zvečer okoli 21.17 na Polici pri Naklem na nujni interventni vožnji pri rdeči luči na  semaforju  za  pešce nenadoma stekel pred gasilsko vozilo in čez cesto.Domnevnega  kršitelja  –  gre  za  odraslo  osebo  –  so prometni policisti izsledili v sredo in proti njemu vodijo prekrškovni postopek.Iz posnetka je razvidno, da v ravnanju osebe ne gre za napako ampak namerno dejanje  in  izzivanje  usode,  saj oseba na eni strani ceste najprej nekaj časa  čaka  na  gasilsko  vozilo,  ki  se mu približuje s sireno in modrimi lučmi, potem pa nenadoma steče pred vozilo in čez cesto. Gasilsko vozilo je imelo v svoji smeri vožnje zeleno luč na semaforju, pešec pa rdečo in bi se moral  ustaviti  že  zaradi  tega.  Še bolj zastrašujoče pa je, da je bil v trenutkih  pred nevarnim in nenadnim dejanjem na temnem delu v počepu skrit za prometno signalizacijo.Situacijo  je  voznik  gasilskega  vozila obvladal, saj je pešca pravočasno opazil  in  se  pred  njim  ustavil.  Samo zato je lahko preprečil nesrečo.Voznik  je  o dogodku policistom povedal: »Peljali smo se proti križišču. V daljavi  sem opazil temno senco in nekaj skritega za prometnim znakom. Zato sem  stopnjo  pazljivosti  še  povečal  in še dobro da sem jo, saj je pešec nekaj  metrov  pred  našim prihodom na križišče nenadoma stekel na cesto in mimo  nas.  Z  močnim  zaviranjem sem preprečil nesrečo. Zgrožen sem. Nisem pričakoval take objestnosti. Česa takega še nisem doživel.«Do dogodka so kritični vsi vpleteni. Policisti so ogled posnetka pospremili z  besedami,  da  gre  za nezaslišano, izredno neodgovorno ter nespoštljivo obnašanje  in  pravijo: »Kdor ne spoštuje voznikov na nujni vožnji, naj jih vsaj ne ovira pri nudenju pomoči drugim!«Zelo  kritičen  je bil tudi vodja gasilske operative Andraž Šifrer, ki je o dogodku povedal: »Praktično dnevno smo napoteni na zelo stresne dogodke, ki vsakemu posredovalcu pustijo nek grob pečat. Pazimo, da ne peljemo prehitro in da tudi sami ne povzročimo nesreče ali ogrožanja. Potem pa nas preseneti še  tak  dogodek  in  nesprejemljivo  ravnanje  osebe. To je vredno vsakega obsojanja. Želimo si da do tovrstnih dogodkov v bodoče nebi več prihajalo.«Pešec  je  v  dejanju  dobesedno  izzival  hudo  nesrečo. Na vozišču se je namerno pojavil nenadoma in nepričakovano, čez cesto pa je stekel pri rdeči luči za pešce in pred gasilskim vozilom na nujni vožnji. Ko  je  pešec  opravil  svoj »izziv« se je glede na zbrane podatke s še eno osebo,  ki  ga je čakala na nasprotni strani ceste, zelo ignorantsko smejal in veselil.Gorenjski policisti in gorenjske reševalne službe (brez NMP) so lansko leto opravile  več  kot  2.500  nujnih  voženj,  kjer  so se do prihoda na mesto dogodka  praviloma  uporabljali posebni svetlobni znaki vozil s prednostjo.Gorenjski  policisti  so  opravili  približno  1.000 takih voženj, kranjski poklicni gasilci pa okoli 500.Kljub  visoki  številki  interventnih  voženj  so  prometne nesreče vozil s prednostjo zelo redke. Kranjski poklicni gasilci lani niso bili udeleženi v prometnih  nesrečah  na  nujnih  vožnjah,  gorenjskih  policisti  pa v dveh manjših.  V  enem primeru je bilo poškodovano samo policijsko vozilo, ki se je drugemu vozilu umikalo na pločnik, v drugem primeru pa sta policijsko in drugo vozilo trčili z vzvratnimi ogledali.V  vseh  primerih  teh  voženj  je  šlo za situacije, kjer je bilo ogroženo življenje,  zdravje ali premoženje večje vrednosti, za požare, huda kazniva dejanja  ali  kjer je grozila nevarnost. Policisti, gasilci in reševalci so namreč  tisti,  ki želijo čim hitreje in varno priti na kraj dogodka z enim samim  namenom  in  ta  je,  da lahko nekomu pomagajo. V nekaterih primerih štejejo sekunde.Vozniki  med  vsako  nujno  vožnjo  obravnavajo  mnogo  informacij,  ki jih dobivajo   od   napotitvenih   služb   (112,  113),  iz  okolice,  prometa, predvidevati  morajo  ravnanja  udeležencev  itd.  Vse  to  je treba sproti vrednoti  in  se  med  vožnjo  tudi že pripravljati na intervencijo, saj ni vedno  povsem jasno, kaj in kako zahtevna situacija jih čaka na kraju. Zato je  že sam prihod na kraj, ki je sicer šele prva stvar v postopku obravnave intervencije,  vedno zelo odgovorno in razmeroma stresno početje, vendar ga ti vozniki zaradi varnosti drugih znajo obvladati do te mere, da se svojimi dejanji  v  največji  možni  meri  poskušajo izogniti povzročanju še večjih nevarnosti.  In  ravno  zato  pri takih dogodkih ni in ne sme biti nobenega prostora za motnje in še dodaten stres, kakršnega je povzročil izpostavljen objesten pešec.Policisti  in  gasilci  se  za  varno  vožnjo z vozili s prednostjo dodatno usposabljajo in izpopolnjujejo.Vsaka  nujna  vožnja je zelo zahtevna in zahteva posebno zbranost, izkušnje in  veliko predvidevanja. Zato si želimo, da bi vsi udeleženci razumeli, da modra  luč  pomeni nekaj nujnega in neodložljivega ter da bi se po tem tudi dosledno ravnali.Posebni svetlobni in zvočni znaki na vozilu s prednostjo so:   -    najmanj dve posebni opozorilni svetilki, ki oddajata svetlobo modre      barve (v nadaljnjem besedilu: modra svetilka). Ne glede na to določbo      se sme za zagotavljanje prednosti na vozilih policije brez      policijskih oznak izjemoma uporabljati samo ena modra svetilka. Ta      svetlobni znak se sme na teh vozilih uporabiti tudi za opozarjanje na      nesrečo, zgostitev prometa ali druge okoliščine, ki predstavljajo      nevarnost za udeležence cestnega prometa;   -    zvočni znak spreminjajoče se frekvence (sirena).Vsak udeleženec mora omogočiti neovirano vožnjo mimo za taka vozila.