Radio1_v_zivo


Oglas | 15. 10. 2017 12:29
Te jutranje navade ti bodo spremenile življenje ... na bolje!
Dobro jutro za dober dan!
Ključne besede:     jutranje navade    dobro jutro    dober dan    zdravo življenje
Le nekaj majhnih sprememb jutranjih navad za boljši dan.

Si tudi ti ves nejevoljen zjutraj, ko se je potrebno skobacati iz tople in mehke postelje ter začeti nov dan, ki prinaša obilo stresa, skrbi in obveznosti? Se ti pogosto zgodi, da gumb za dremež na telefonu, pritisneš tolikokrat, da potem loviš zadnje minute in se v naglici oblečeš ter že drviš proti službi ali šoli? Prenehaj s tem. Strokovnjaki so v zadnji študiji o stresu namreč ugotovili, da je potek tvojega dneva močno povezan s tem, kakšne jutranje navade imaš in koliko časa si za zanje vzameš. Tu je seznam 7 jutranjih navad, ki jih morda še ne izvajaš in so po mnenju strokovnjakov najboljši obred na začetku dneva, ki ne samo, da bo na bolje spremenil tvoje počutje čez dan, temveč tudi življenje. Dobro jutro za dober dan!

 


1. Budilko navij 10 minut prej kot ponavadi

Jutranje navade ljudi se med sabo razlikujejo, a vsem je skupno to, da bi radi čim dlje spali in tako napolnili svoje baterije. In kaj se zgodi? Oglasi se budilka in v napol snu pritiskamo tisti dremež gumb, kot da bi šlo za naše življenje. Ko se končno odločimo vstati pa šokirano ugotovimo, da smo morda nekajkrat preveč prestavili budilko in sedaj seveda zamujamo. Začne se bitka s časom, ki bi nam jo zavidal sam Bruce Willis. Drvimo, hitimo in postavljamo nove hitrostne rekorde v oblačenju in ličenju. Nivo stresnega hormona kortizola se tako dvigne, in zato svoj dan pričnemo raztreseno ter nejevoljno. Že jutri preizkusi tole: budilko si nastavi 10 minut prej kot ponavadi in čeprav se ti morda sliši grozno, da bi svoj že tako kratek spanec še dodatno skrajšal, boš hitro ugotovil, kako manj stresno bodo potekala tvoja jutra in kako bolje se boš počutil tekom dneva. 

 

 

Voditelj Tomaž Klepač ima denimo nastavljene kar 4 budilke, ob 5:32, 5:44 . 6:05 in 6:30. Sicer ga po budilki ob 6:05 žena večkrat dregne s komolcem, a to mu ne prepreči, da ne bi v zavetju svoje postelje ostal še pol ure. 


2. Upri se želji, da pogledaš na telefon prvih 15 minut, ko se zbudiš 

 

Že res, da bi bil na tak način seznanjen s tem, kaj se je zgodilo v času, ko si spal, po drugi strani pa ti lahko določene informacije povzročijo stres, ki bo potem vplival nate še ves dan. Zakaj bi moral takoj prebrati vso elektronsko pošto, ali pa e-mail tvojega šefa, ki očitno ponoči sploh ne spi? Zgodnje jutro je čas, ko moraš posvetiti sebi in tvojemu splošnemu počutju, za vse ostale službene stvari bo še čas tekom dneva. 


3. Pogovori se s ... samim sabo

Vsak nov dan začni s pozitivno mislijo. Na glas ali potiho, v postelji ali pred ogledalom ,medtem ko si umivaš zobe. Izreči eno misel, ki te navda s pozitivno energijo. Si hvaležna, ker imaš čudovite otroke, ali pa ljubečega partnerja, ki te spoštuje? Si zadovoljen s službo, ki si jo pred kratkim zamenjal? Se veseliš dopusta? Vsako jutri izkoristi za to, da samemu sebi izpostaviš eno stvar, katere se veseliš, ali pa si za njo hvaležen. V ta sklop sodijo tudi pozitivne afirmacije, ko se postaviš pred ogledalom in si samozavestno rečeš: "Maš' ti to! Super si!" 

 

 

 

Voditelj Robert Roškar si tako vsako jutro vzame nekaj minut za redni obred sedenja na balkonu s skodelico kave v roki, kakopak. Pravi, da si pozitivnih afirmacij sicer ne govori, pogosto pa v njegovi glavi zaradi premalo ur spanca odzvanja stavek: "Zakaaaaaj? Kaj mi je tega treba? Jaz bi še spal." 

 

4. Hitro raztezanje in skok pod tuš

Po noči spanca se prebudimo rahlo togi, zato je v tvoj jutranji ritual smiselno uvrstiti tudi nekaj telovadbe, oziroma enostavnih vaj za raztezanje. Naredi nekaj počepov, ki bodo spodbudili tvoj srčni utrip, dobro raztegni hrbtenico in ramenski obroč. Mnogo ljudi jutra nameni tudi telesni vadbi, sploh tisti, ki s službo pričnejo malce kasneje. 


Za boljšo cirkulacijo in večjo količin energije se takoj po morebitnem raztezanju stuširaj z izmenjujočo toplo in hladno vodo. Kožo pa nato izdatno namaži s hranilino kremo, kar je dobrodošlo predvsem v teh jesenskih in kasneje zimskih mesecih, ko je koža bolj izsušena. 

Voditelj Iztok Gustinčič tako se večkrat na teden odpravi na jutranji tek, za katerega pravi, da mu napolni baterije in zbistri misli. 


6. Nikar ne preskoči zajtrka 


Stuširan, dišeč in dobro raztegnjen (POZOR: še vedno nisi preveril elektronske pošte in vsega dogajanja, ki si ga ponoči zamudil) se odpravi v kuhinjo. Čas je, da napolniš svoj želodček. Številne študije so pokazale, da so ljudje, ki redno zajtrkujejo, čez dan mnogo manj nervozni in anksiozni. Tvoje telo in možgani po osemurnem spancu potrebujejo hranila, zato nikar ne preskoči zajtrka. Idealni zajtrk je tisti, ki je uravnotežen in vsebuje beljakovine, enostavne ogljikove hidrate in čim manj sladkorja.

 

 

 

Kljub temu, da Denis Avdić, Jana Morelj in Miha Deželak pričnejo svoj dan takrat, ko večina Slovencev še spi, pa vedno poskrbijo za hranilen zajtrk. Sicer si ga ne privoščijo doma, ampak ga zdaj že tradicionalno vsak dan pojedo skupaj v službi. Zajtrk, na katerega prisegajo so musliji, jogurt in sveže sadje.




7. Organiziraj svoj dan

Po hranilnem zajtrku pride na vrsto kava, če si eden tistih, ki brez kofeinskega napitka ne more funkcionirati. No, zdaj je trenutek, ko lahko vzameš telefon v roke in preveriš maile ter se v mislih pripraviš na nov dan. V beležko si zapiši nujnosti ter obveznosti, a si za vse skupaj vzemi le nekaj minut. 

Tudi voditelj Matjaž Lovše je eden tistih, ki si jutra brez prve kave ne predstavlja. A vseeno upoštevaj priporočilo strokovnjakov, ki odsvetujejo kofein na prazen želodec. Po njihovih besedah je dan najbolje začeti s hranilnim zajtrkom, ki nam bo dal energijo za ves dan. Lovše si zato privošči vmešana jajca z nekaj malega slanine ali pa skodelico polnozrnatih kosmičev in že hiti novim zmagam naproti.

 

Te navade ne boš usvojili kar čez noč, a nikar ne obupaj. Po jutru se dan pozna, zato naj bo tvoj najlepši. Dobro jutro za dober dan!

MANNER MUSLI