LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Cesta Ptuj Ormož le dvopasovnica

Vedno je bila načrtovana le ožja cesta
Ključne besede: cesta, Ptuj, Ormož
Na ormoškem območju že leta zaman čakajo na boljšo cestno povezavo s Ptujem in preostankom Slovenije, a doslej gradnje hitre ceste, ki bi morala biti končana že pred štirimi leti, še niso dočakali. Kot kaže, je tudi ne bodo, saj ministrstvo za infrastrukturo po novem načrtuje le še dvopasovno glavno cesto. Z deli naj bi začeli leta 2018. Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je županom občin Spodnjega Podravja še oktobra lani na sestanku v Gorišnici dejal, da gradnja hitre ceste med obema regijskima središčema ni vprašljiva, Darsu pa da naj bi denar zagotovili s poroštvenim zakonom. Zdaj so na pristojnem ministrstvu  pojasnili, da resolucija o nacionalnem programu izgradnje avtocest iz leta 2004 cesto obravnava kot dvopasovno hitro cesto, a je leto dni pozneje sprejeti pravilnik o projektiranju cest za kategorijo hitre ceste določil pogoj, da mora ta imeti dvopasovno smerno vozišče s srednjim ločilnim pasom in odstavnim pasom. Ker v trasi cestne povezave podravskega kraka ni načrtovana štiripasovnica, cesto načrtujejo kot dvopasovnico v kategoriji glavnih cest, pojasnjujejo na ministrstvu, kjer ob tem zagotavljajo, da načrtovani tehnični elementi nove cestne povezave niso skromnejši od prvotno načrtovanih. Država je v letošnjem proračunu zagotovila 533.000 evrov za izdelavo dokumentacije ter 228.000 evrov za dela na terenu, za odkup nepremičnin pa je zagotovljenih še dodatnih 86.800 evrov. Na ministrstvu za projekt izgradnje celotne trase ocenjujejo, da bo potrebnih dobrih 78 milijonov evrov, od tega 37 milijonov za prvi odsek Ormož - Gorišnica, do Markovcev 17,5 milijona evrov, za dokončanje ceste do Ptuja pa še 23,5 milijona evrov. Projektiranje prvega odseka, vključno s postopkom presoje vplivov na okolje ter pridobitvijo okoljevarstvenega soglasja, načrtujejo v drugi polovici leta 2017, končali pa naj bi ga naslednje leto. Začetek gradnje je predviden v prihodnjem letu na odseku Gorišnica - Ormož, na odseku Markovci - Gorišnica pa v letu 2019. Na območju od Ptuja proti Ormožu je že od leta 2005 predvidena gradnja nove cestne povezave, za katero so že pred desetletjem izdelali prometno študijo, a so se od takrat na tem območju zgodile nekatere spremembe, predvsem uvedba vinjet, dokončanje pomurske avtoceste ter s tem preusmeritev prometa težkih tovornih vozil, gospodarska kriza in vstop Hrvaške v EU, kar je vplivalo na prometne obremenitve na širšem območju Ptuja.