Radio1_v_zivo


Psihologija | 17. 5. 2017 4:36
(NE)SREČEN? To so znaki, da potrebuješ spremembo v življenju ... TAKOJ
Si pogosto žalosten, osamljen in brez energije?
Ključne besede:     psihologija    žalost    depresija    nasvet

Včasih pridemo v obdobje, ko nam nič ne gre, oziroma tako se vsaj počutimo. Zaradi tega smo nesrečni, poklapani in utrujeni pa čeprav spimo cele noči.

Spremembe nikoli niso lahke, a pogosto so na dolgi rok nujne, zato da bi bili bolj srečni in bi tako tudi bolj uživali v sedanjosti in tem trenutku.

Preveri, če je čas, da se osvobodiš bremen iz preteklosti za boljši jutri.

Razmisli o spremembah, če:

1. ... si izčrpan/a


Če ljudje, s katerimi se družiš iz tebe črpajo zadnje atome energije, je čas, da razmišliš za kakšno prijateljstvo sploh gre. Včasih se prijatelji preprosto prerastejo in jih ne družijo več ista zanimanja, kar se zelo hitro lahko pozna v sami komunikaciji. V takšnih primerih se je bolje umakniti in poiskati novo družbo, s katero si deliš podobne želje, prepričanja in zanimanja. To seveda ne pomeni, da popolnoma prekineš sike, sploh če gre za dolgoletna prijateljstva, le malce se umakneš, da si povrneš vzeto energijo.


2. ... imaš občutek, da si pod drobnogledom

Če te nekdo konstantno obsoja zaradi tvojih prepričanj, vere, morale ali integritete, je časa, da se umakneš.


3. ... te stvari, ki so te prej razveseljevale, zdaj obremenjujejo in ti ne pomenijo več nič

Še pred kratkim je bil tvoj najljubši dan v tednu petek zvečer, ko si skupaj s prijatelji pripravil/a okusno večerjo in druženje nadaljeval/a v vašem najljubšem lokalu, ampak zdaj kar ne najdeš več volje, da bi se takšnega večera spet udeležil/a. Iskreno niti ne veš več, zakaj si sploh hodil/a na takšne zadeve. Če se ti to dogaja, pomisli, kdaj so se ti občutki pričeli, kdaj si jih prvič opazil/a. Ta odgovor ti lahko pomaga pri tem, da ponovno obudiš veselje do stvari, ki so ti prej veliko pomenile.

4. ... igraš, da si srečen/a

 



Se ti zdi, da imaš na obrazu konstanten umetni nasmešek? Tisti občutek, ko se smejiš, v resnici pa se v tebi poraja toliko nekih dvomov in žalostnih misli? Vprašaj se, zakaj to počneš in kaj bi lahko naredil, da bo tvoj nasmeh spet pristen.  

5. ... se počutiš kot v kletki

Občutek imaš, da ti zmanjkuje časa zase in vse pogosteje razmišljaš o tem, da bi nekam pobegnil/a. Dolgoročno ti en vikend oddih ne bo pomagal. Morda le za kratek čas, a dolgoročno bodo potrebne spremembe, da boš lahko več časa posvetil/a sebi. Druga težava pa je lahko tudi to, da imaš občutek, kot da ti v življenju primanjkuje svobode. V tem primeru razmisli o svojih obveznostih in kaj lahko narediš, da bi imel več časa zase in za bližnje.

6. ... se lažje počutiš slabo kot dobro

Če imaš občutek, da potrebuješ več energije, da si srečen/a, kot pa da si žalosten/a ali depresiven/a, je skrajni čas, da se konkretno poglobiš v situacijo, v kateri se nahajaš. Je morda težava v partnerju, službi, družini?

7. ... se pogosto dolgočasiš

Če je temu tako, potem je čas, da si poiščeš kakšen (nov) hobi. Poskusi kaj novega, nekaj, kar še nisi in v tebi zbuja zanimanje.

8. ... si v začaranem krogu

Če imaš občutek, da se v tvojem življenju konstantno pojavljajo stvari, ob katerih se nelagodno počutiš in si zaradi njih slabe volje, moraš čim prej poiskati vzrok ter jih odstraniti. 

9. ... si osamljen/a, čeprav si obdana z ljudmi

Kljub temu, da si obdan/a s prijatelji, imaš občutek, da si sam/a, izoliran/a in te nihče ne razume. Zato si raje sam/a kot v družbi. Dlje ko si sam/a, bolj se izoliraš od ljudi in kar naenkrat ti je težko v družbi in se ne moreš vklopiti v pogovore. Poskusi počasi, z eno skupno kavico na vikend in pojdi od tam naprej.