LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Obnova starega mostu na Ptuju

15. junija je pričakovano zaprtje
Ključne besede: Most, Ptuj, občina
Na ptujski občini so na pobudo direkcije za infrastrukturo opravili prvi operativni sestanek v zvezi z načrtovano sanacijo starega mostu, ki bo predvidoma sredi junija za skoraj leto in pol precej zarezala v prometne razmere najstarejšega slovenskega mesta. Kot je povedal župan Miran Senčar, pravih odgovorov na vprašanja niso dobili. Ptujčane je v razgovoru s predstavniki izvajalca Pomgrad in projektantov zanimalo, kdaj bo dejansko prišlo do popolnega zaprtja mostu. Kot jim je bilo pojasnjeno, morajo še pred začetkom del pripraviti prometni elaborat o zaporah, tehnološko-ekonomski in terminski načrt. Dokumente morajo nato dostaviti direkciji, ki bo dokončno odločila čas začetka del. "Od izvajalcev smo zahtevali, da dela dnevno potekajo maksimalno, kar je to mogoče. Zagotovili so nam, da je to tudi v njihovem interesu," je dejal Senčar in dodal, da jih je zanimala tudi dinamika izvajanja del na dveh novih krožiščih, kjer bo mestna občina sodelovala s svojim delom pri urejanju kanalizacije na Mariborski ulici in Zagrebški cesti. Ptujski župan je še napovedal, da se bodo  najavili na sestanek pri odgovornih na direkciji za infrastrukturo, saj tistih, ki bi jim lahko odgovorili na zahtevo za skrajšanje 18-mesečnega roka, ko naj bi bil most zaprt za ves promet, ni bilo na sestanku. Kot je dejal, bodo predlagali skrajšanje roka, za kar pa bodo verjetno izvajalce morali primerno nagraditi. Senčarja čudi, da pred začetkom projekta niso naredili nobene ocene stroškov v primerjavi s koristmi glede načina obnove, saj občine takšne "cost-benefit" analize morajo pripravljati. To bodo zahtevali od direkcije, saj gre za 4,5 milijona evrov vreden državni projekt na mostu, ki je resnično potreben obnove. Večina prometa bo v času del preusmerjena čez Puhov most, vendar se na občini zavedajo, da bodo meščani in tisti, ki prihajajo v mesto, zagotovo našli svoje obvozne poti, ki jih je zato potrebno primerno urediti. Po sedanjih podatkih bodo most čez Ptuj, ki ga dnevno prevozi okoli 15.000 vozil, najverjetneje zaprli 15. junija, rok za dokončanje del je 30. september 2018, z Darsom pa se dogovarjajo, da bi v času del omogočili prevoz brez vinjet po podravski avtocesti med izvozoma Hajdina in Ptuj Center. Zaradi težavnih prometnih razmer, ki se Ptuju obetajo več kot leto dni, se je že pred časom organizirala civilna iniciativa. Ta po besedah Aleša Kolarja zahteva, da se rok obnove mostu bistveno skrajša, saj je leto in pol za lokalne uporabnike popolnoma nesprejemljivo. "Po naših izračunih bo gospodarska in negospodarska škoda skupaj znašala kar desetkrat več kot sama obnova mostu. Edina dolgoročna alternativa je zato gradnja tretjega mostu na Ptuju," je dejal Kolar in dodal, da so škodo, ki bo nastala v letu in pol, ocenili na vsaj 40 milijonov evrov.