Radio1_v_zivo


| 1. 3. 2017 17:13
Norost brez primere v Vinici
Belokranjski podjetniki za sprostitev tovornega prometa
Ključne besede:     Vinica    mejni prehod    most    Kolpa    omejitev prometa
Županja Mojca Č. Stjepanovič in predsednik zbornice Stanislav Malerič
Županja Mojca Čemas Stjepanovič in predsednik zbornice Stanislav Malerič

Stanislav Malerič, predsednik OOZ Črnomelj
PRENESI DATOTEKO
o težavah zaradi omejitve v prometu

Omejitev teže za tovornjake na mejnem prehodu Vinica daljša čas in povečuje stroške prevoza. Že od leta 2008, ko se je zgodila prekategorizacija cest in s tem tudi ta omejitev na mostu čez Kolpo za tovorna vozila nad 7,5 tone skupne mase, tako občina Črnomelj kot Območna obrtno-podjetniška zbornica nasprotujeta temu ukrepu. Nazadnje so na to opozorili tudi predsednika vlade Mira Cerarja ob obisku v Beli krajini lani novembra, a se kljub obljubam ni zgodilo nič, pravi predsednik zbornice Stanislav Malerič.

 

To je velika ovira za gospodarstvo v Beli krajini, saj morajo zaradi te omejitve nekateri tovornjaki prevoziti 80 km daljšo pot, kar za tovorno vozilo pomeni skoraj dve uri daljšo vožnjo. To je velikokrat težava tudi za voznike, ki imajo časovno omejitev pri vožnji. Najbolj pa jih moti to, da v nasprotni smeri – torej s Hrvaške te omejitve ni. Čez mejni prehod in most čez Kolpo vozijo tudi 40-tonski tovornjaki, kar dokazuje, da je most vzdržljiv.

 

Tudi županja Mojca Čemas Stjepanovič je povedala, da so se na to temo pogovarjali že z več ministrstvi. Na gospodarskem jih razumejo, da se dela škoda gospodarstvu, na Ministrstvu za notranje zadeve, ki je sprejelo to uredbo, pa jih ne uspejo prepričati, da bi omejitev sprostili. Gre tudi za to, pravi županja, da bodo slovenski in hrvaški vozniki enakopravni. Zdaj so podjetniki in obrtniki začeli zbirati podpise, zbrali so jih že osemdeset in jih bodo skupaj s svojo utemeljeno zahtevo poslali predsedniku vlade in ministrom. Upajo, da bo tokrat prevladal razum, da jim bodo le prisluhnili, Bela krajina je že tako v mnogočem prikrajšana, nima dobre cestne povezave, 3. razvojno os jim že dolgo samo obljubljajo. Že devet let pa razvoj gospodarstva ovira še ta omejitev čez Kolpo in mejni prehod.