Radio1_v_zivo


Radio 1 priporoča | 30. 1. 2017 13:15
ZAHRBTNO: Se ti sploh sanja, zaradi česa se zvečer rediš?
Ni vse samo v hrani ...
Ključne besede:     hrana    večerja    kilogrami    navade    zahrbtno    debelost
Tudi predolgo posedanje pred televizijo te naredi lačnega ...

Najraje imamo, ko napoči večerni čas in se končno umirimo od vsega stresa, ki se nam je nabral čez dan ter si privoščimo nekaj dobrega za pod zob. Glavo zakopljemo v hladilnik in že gledamo, kaj vse bi si pripravili. Najraje bi pojedli vse, saj čez dan ni bilo časa. Pa je to pametno? Seveda, ni. Poglej si seznam večernih navad, ki ti počasi nabirajo kilograme.

 

 

NAPAKA ŠT. 1: Prigrizki po večerji

 

 

Po večerji ti zadiši, da bi pojedel še nekaj sladkega ali slanega, kar pomeni, da boš vase vnesel en kup praznih kalorij in prav nič hranilnega. S tem si ne boš naredil nobene usluge, ampak pridobil le ekstra energijo, ki ti ne bo pustila spati. Poleg tega se hrana ne bo prebavila, ampak nakopičila tam, kjer najbolj sovražiš - na tvojem trebuhu.
 

 

Predlog: Zvečer se izogibaj kruhu oz. beli moki, sladkarijam in slanim prigrizkom. Če že moraš nekaj pojesti, pa naj bo to nekaj lahkega in zdravega ter ima manj kot 200 kalorij.

 

 

NAPAKA ŠT. 2: Preskočiš večerjo

 

 

Preskakovanje večerje v upanju, da boš shujšal, je zmotno. Če ne boš večerjal, se bo tvoj metabolizem upočasnil in ne bo porabil zaužite hrane, naslednjič pa boš pojedel še več. Spuščanje obrokov ni dobro, saj boš namesto maščobe izgubljal mišice. Ko govorimo o večerji, s tem ne mislimo težke hrane kot so pica, burek ter ostala mastna hrana, ampak nekaj hranljivega in zdravega.

 

Predlog: Če res nimaš časa za večerjo, pa poskusi pojesti vsaj neko sadje ali jogurt. 

 

 

NAPAKA ŠT. 3: Premalo spiš

 


Premalo spanja, na tvoj metabolizem vpliva tako, da ga upočasni. Poleg tega si še bolj lačen, ker si izčrpan in ti tvoje telo sporoča, da rabi ''gorivo'' se pravi hrano. Poveča se rast hormona kortizola. Ker pa si utrujen, se posledično tudi premalo gibaš.

 

Predlog: Skušaj iti v posteljo vedno ob istem času ter spati vsaj 7 ali še bolje 8 ur.

 

 

NAPAKA ŠT. 4: Za večerjo ješ pikantno hrano

 

 

Pikantna hrana nikakor ni dobra za večerjo, saj lahko povzroči prebavne težave. Lahko vpliva tudi na tvojo zgago in povzroči ostale želodčne težave.

 

Predlog: Če imaš rad pikantno hrano, s tem ni nič narobe, saj je dobra pri kurjenju maščob, ker pospešuje tvoj metabolizem. Poskušaj jo jesti čez dan in ne zvečer.

 

 

NAPAKA ŠT. 5: Za večerjo se prenaješ

 

 

Čez dan nisi imel časa jesti, zato zvečer poješ vse, kar vidiš. Najbolj ti sede nezdrava hrana in raznorazni prigrziki, ki samo navidezno nasitijo tvoj želodec in ti prinesejo le en kup praznih kalorij. Telo, te hrane ne zmore porabiti in jo naloži na predele kot so trebuh, noge, rit ter ostala mesta, kjer se maščoba najraje nabira.

 

Predlog: Skušaj izbrati večerjo z zelenjavo in beljakovinami. Poskušaj pa se izogibati hranjenja pred televizijo, ki povzroči, da vase vneseš več, kot sploh potrebuješ.

 

 

NAPAKA ŠT. 6: V posteljo greš takoj po večerji

 

 

Po obilni večerji greš takoj v posteljo, saj se počutiš od prevelike količine zaužite hrane utrujen in se ti ne da nič. S tem, ko greš spat pa povzročiš, da se v tvojem telesu naloži še več maščobe.

 

Predlog: Tvoj zadnji obrok naj bo vsaj 1,5 ali 2 uri pred spanjem.

 

 

NAPAKA ŠT. 7: Za večerjo rad ješ pohano hrano

 


Tukaj sploh ni treba dosti pisati, saj je pohana in cvrta hrana sama po sebi nezdrava ter je ni dobro jesti v nobeni uri dneva. Če pa si rad pripraviš tovrstno hrano za večerjo, boš pa na svoji tehtnici, kaj hitro opazil veliko številko. Poleg tega pa te ta hrana, ki je zelo težka za tvoj želodec ne bo pustila spati. 

 

Predlog: Izogibaj se cvrte, pohane in mastne hrane ter raje pobrskaj med tisoč drugimi hranilnimi sredstvi, ki so zdrava ter te bodo nasitila.

 

 

NAPAKA ŠT. 8: Rad si privoščiš desert

 

 

Zvečer si rad privoščiš nekaj sladkega in to smatraš za ''majhen'' obrok. Teh kalorij tvoje telo zagotovo ne bo porabilo, ampak jih naložilo v maščobne blazinice. 

 

Predlog: Za večerni desert si raje privošči sadje, čeprav tudi to ni najbolj priporočljivo v poznih večernih urah. Vendar bolje sadje kot torta, kajne?

 

 

NAPAKA ŠT. 9: Pozno zvečer piješ kavo ali večkrat posežeš po alkoholu

 

 

To so živila, ki zavirajo dober in kvaliteten spanec. Morda spadaš med tiste, ki po kavi takoj zaspijo, a vseeno ni dobro, da kofein uživaš v večernih urah. Alkohol pa je sploh eden izmed tistih ''krivcev'', ki imajo ogromno kalorij ter si po njemu še posledično zelo lačen.

 

Predlog: Če že moraš zaužiti kavo, jo daj vsaj 2,3 ure pred spanjem. Alkohola pa se skušaj izogibati, razen za vikend, ko je čas za druženje in se mu pač ne moreš. Zraven ne pozabi popiti veliko vode!

 

 

NAPAKA ŠT. 10: Pred spanjem veliko uporabljaš telefon ali računalnik

 


To ne pomeni, da se boš zredil zaradi tega, ker uporabljaš telefon ali računalnik, ampak obe te stvari zavirata tvoj spanec, kar lahko posledično pripelje do tega, da bi nekaj prigriznil. Predolgo posedanje pred televizijo te naredi lačnega in če spadaš med  tiste, ki se ne znajo zadržati, je bolje da kaj hitro odhitiš v posteljo.

 

Predlog: Vsaj 30 minut pred spanjem uredi vse kar imaš na telefonu ali računalniku ter se pripravi na spanje. Verjemi, da boš hitreje zaspal, kot običajno, le navaditi se moraš.

 



NAPAKA ŠT. 11: Vajen si iti v posteljo zelo pozno




Pozno obiskovanje postelje prav tako povzroči, da se kilogrami začnejo kopičiti na mestih, ki ti povzročijo najveć preglavic. Telo potrebuje zadostno količino spanja in ravno pomanjkanje spanca, je med prvimi stvarmi, ki jih uvrščajo za debelost pri večini ljudi. 

 

Predlog: Ne ponočuj za prazen nič in se raje vlezi v posteljo in skušaj zaspati. Če ti ni treba biti pokonci in nimaš nobenega nujnega dela - prenehaj in pojdi spat.