Quantcast
Radio1_v_zivo


Šumi(jevi) bonboni praznujejo 140 let
| 15. 11. 2016 15:55
V Slovenskem etnografskem muzeju razstava Šumi 140 let: Bonboni vseh generacij
Ključne besede:     Šumi    blagovna znamka    Žito    Podravka    SEM
Otvoritev razstave ob 140-letnici Šumija. Foto TIt Košir

Blagovna znamka Šumi praznuje častitljivih 140 let. V ta namen sta družbi Žito in Podravka v sodelovanju s Slovenskim etnografskim muzejem (SEM) svečano otvorili razstavo Šumi 140 let: Bonboni vseh generacij.

Rojstvo Šumija leta 1876 je zaznamovala prodaja raznolikih bonbonov, čokolade, peciva, marmelade, malinovca in drugih slaščic. Začetke je pospremilo zahtevno ročno delo v proizvodnji, ki so ga stroji povsem nadomestili šele leta 1964. Ker pa je Šumi že od nekdaj zavezan tehnološkemu napredku in razvijanju novih izdelkov, se je način proizvodnje vseskozi posodabljal.

»Šumi je na številnih področjih opravil pionirsko delo in lahko smo ponosni na dolgoletno skrb za blagovno znamko, ki predstavlja pomemben košček mozaika slovenske dediščine. V svoji 140 letni tradiciji je Šumi deloval na šestih različnih lokacijah, hit, gumi bonbone, pa je izdeloval že od leta 1888 dalje – torej še pred ustanovitvijo današnjih konkurenčnih gigantov. In če so leta 1923 s 30 zaposlenimi letno izdelali 400 ton kanditov in slaščic, jih danes na lokaciji v Krškem izdelajo po 5.000 ton na leto. Šumi bonboni so danes prisotni v 41 državah na vseh kontinentih, proizvodnja pa obsega 15 vrst bonbonov, izdelanih v skladu s svetovnimi prehranskimi trendi,« je izpostavil Janez Bojc, generalni direktor družbe Žito, d.o.o.

Šumijevi izdelki so rezultat inovativnega pristopa in neprestanega vlaganja v razvoj. »Leta razvoja in številnih inovacij v času Josipine Šumi in njenih naslednikov so nam dala lepo priložnost in hkrati odgovornost, da lahko njihovo delo nadaljujemo. Tako vseskozi razvijamo nove izdelke v skladu s svetovnimi trendi kategorije in tehnološko posodabljamo proizvodnjo. Ključ do uspeha so seveda tudi naši potrošniki, ki jim Šumijeve izdelke želimo približati ter jim ponuditi to, kar si želijo. Oni so tisti, za katere razvijamo nove okuse in jih razvajamo z vedno novimi sladkimi kombinacijami,« je povedala Jerneja Strmšek Turk, vodja blagovne znamke Šumi. Prepričana je, da je Šumi v svoji 140 letni tradiciji med potrošniki ohranil dobro prepoznavnost in ugled.

Bogata zgodovina Šumijevega delovanja je zajeta v razstavi Bonboni vseh generacij, ki bo v SEM na ogled do 17. januarja prihodnje leto. Po besedah dr. Tanje Roženbergar, direktorice SEM, je razstava nedvomno še en mejnik Slovenskega etnografskega muzeja na poti ohranjanja dediščine blagovnih znamk. Pobuda za pripravo te razstave v SEM je sicer prišla s strani Žita in Podravke, kjer se zavedajo pomena ohranjanja zapuščine uspešne blagovne znamke Šumi in potrebe po njeni strokovni skrbi na muzejski način.