Radio1_v_zivo


| 19. 9. 2016 9:16
90 let potniškega prometa
Nove delavnice na Pobrežju
Ključne besede:     Avtobus    mestni potniški promet    Maribor
 V zadnjih treh letih pa je mestni potniški projekt iz najstarejšega postal najmlajši.
V zadnjih treh letih pa je mestni potniški projekt iz najstarejšega postal najmlajši.

Z dnevom odprtih vrat in slovesnim odprtjem novih delavnic na Pobrežju je Marprom obeležil 90 let mariborskega mestnega potniškega prometa. Zadnja leta ta spet poteka pod okriljem občinskega podjetja, ki je po besedah direktorja Bernarda Majheniča in župana Andreja Fištravca v tem času postal najsodobnejši prevoznik.

Da je bilo potrebnega precej trdega dela, podpore lokalne politike in truda 200 zaposlenih za ponovni preporod mestnega prometa, potem ko so se razšli z koncesionarjem Veolio, pa je poudaril prvi mož Marproma Majhenič.

Ko so začeli z delom leta 2012, je bil namreč vozni park v povprečju star 14 let, samo pet vozil je ustrezalo evropskim ekološkim standardom, danes pa razpolagajo z 20 vozili z oznako euro 6, ki velja za najvišji standard, 16 vozili euro 5 in še nekaj starejšimi avtobusi standarda euro 4.

"Od nekdanjega koncesionarja smo prevzeli avtobuse, ki so bili v lasti občine, med katerimi jih je 35 od 38 dan pred našim prevzemom padlo na tehničnem pregledu, tri vozila pa so morali privleči brez motorjev in sedežev. Samo iznajdljivosti in pomoči prijateljev, tudi tistih iz Ljubljanskega potniškega prometa, se gre zahvaliti, da smo stvari izpeljali brez napak," se začetka Marproma spominja Majhenič.

Z  odprtjem je podjetje bogatejše tudi za nove servisne delavnice, ki so jih kupili na območju nekdanjega Cestnega podjetja Maribor. Na voljo imajo okoli 2000 kvadratnih metrov opremljenih prostorov, kar je neprimerno boljše od sedanjih 295 kvadratnih metrov. Za naložbo so se zadolžili in zanjo plačali dober milijon evrov, kar je po besedah direktorja zelo ugoden nakup.

Zgodba o mestnem potniškem prometu se je v Mariboru začela leta 1926, ko je takratna občina kupila prve tri avtobuse, novoustanovljeno podjetje pa je vzpostavilo povezavi s Celjem in Selnico ob Dravi. Vožnja do Celja po takrat še makadamskih cestah je trajala dve uri, vozovnica je stala pet dinarjev, voznik pa je potnikom ustavljal kar pri gostilnah.

Že leto pozneje so v Mariboru uvedli dve mestni liniji, tik pred drugo svetovno vojno je bilo podjetje bogatejše za 28 novih avtobusov, in čeprav je vojna opustošila vozni park, so mestni promet oživili tudi po njej. Leta 1972 je z združitvijo podjetja z gostinstvom, hotelirstvom in žičničarstvom nastala družba Certus, ki je na vrhuncu zaposlovala kar 3000 ljudi.

Že 13 let pozneje se je podjetje spet razdelilo, v njegovih najbolj zlatih časih pa je na Mlinski ulici leta 1989 nastala takrat najbolj sodobna avtobusna postaja v Sloveniji. Kmalu po osamosvojitvi Slovenije so prišli za podjetje, tako kot za velik del mariborskega gospodarstva, težki časi. Da bi se izognili stečaju, jih je prevzela multinacionalka Veolia in od mesta dobila tudi desetletno koncesijo za mestni promet. Po njenem izteku je mestna občina leta 2011 ustanovila Marprom.