Radio1_v_zivo


Radio 1 priporoča | 19. 7. 2016 15:40
Se tudi ti kdaj trudiš, pa kar ne moreš zaspati?
Preveri 13 navad, ki ti bodo pomagale zaspati hitreje, spanec pa bo bolj kakovosten
Ključne besede:     spanje    spanec    navade    zdravje    stres    zanimivosti
Veliko ljudi zvečer težko zaspi, spanec pa je pogosto nekvaliteten!

Včasih zna biti spanje precej naporno, predvsem v svetu, kjer smo ljudje stalno zaposleni in pod stresom. A pomanjkanje spanca zna biti zelo nevarno za tvoje zdravje. Dolgoročno se problemi ne pojavljajo samo na fizični, temveč tudi na psihični ravni. V nadaljevanju si lahko prebereš nekaj načinov, ki ti bodo pomagali hitreje zaspati.

 

1. Ugasni ali vsaj zasenči luči v svoji sobi

To se ti morda zdi nekaj čisto vsakdanjega, vendar se stalno ponavlja: nekaj najslabšega, kar lahko narediš je, da ponoči pustiš prižgane luči. Svetloba namreč tvojim možganom predaja sporočilo, da je še vedno dan, zato ne moreš zaspati. Znanstveniki priporočajo, da si čez dan na normalni svetlobi (le to tudi spustiš v sobo), zvečer in ponoči pa luči ugasneš ter si tako urediš svoj urnik spanja.

 

2. Umakni svoj telefon na nočno omarico! Ampak RES!

Verjemi nam! Če ne boš upošteval/a tega nasveta, potem noben drug nasvet ne bo deloval. Vse študije do sedaj so dokazale, da je nekaj najslabšega, kar lahko narediš pred spanjem, buljenje v tvoj telefon. Pa ne samo v telefon, ampak v katerikoli ekran – naj bo to TV ekran, tablica ali telefon. Torej, če želiš zvečer hitro zaspati in če si želiš kakovostnega spanca, potem se izogni vsem ekranom.

 

 

3. Poskušaj prekiniti svoje kofeinske navade

Res je, da ti kava lahko pomaga s tvojimi simptomi zaspanosti, a igra tudi pomembno vlogo pri povzročanju problemov spanja. Kofein sprosti melatonin v tvojih možganih, to pa povzroči, da ne moreš zaspati in da spiš manj – pa čeprav kafe ne spiješ pred spanjem.

 

4. Prekini svoje navade pri pitju alkohola!

Ignoriraj vse tiste članke, ki si jih prebral/a o rdečem vinu, ... Čas je, da se postaviš na realna tla: alkohol je najslabša stvar, ki jo lahko zaužiješ. Opravljenih je bilo že ogromno študij in še vsaka je dokazala slabe učinke, ki jih povzroča alhokol. Celo tisti, ki pijejo zelo malo, potrebujejo veliko več časa, da zaspijo, spijo manj in slabše, kot njihovi trezni kolegi. Še več, alkohol celo povzroča spalne bolezni kot je apnea (motnje dihanja v spanju).

 

5. Prenehaj spati z osebo, s katero se ne razumeš

Ja, to je pomemno. Bodi prepričan/a, da te oseba, s katero se odpraviš v posteljo, osrečuje. Veliko raziskovalcev se sicer še vedno ukvarja z vprašanjem, kako pari spijo v skupni postelj, a veliko že zbranih dokazov dokazuje, da srečni pari skupaj spijo bolje. In tudi to, da so ljudje, ki skupaj spijo dobro, bolj srečni.

 

 

6. Razvij rutino odhoda v posteljo

Mnogo zdravnikov predlaga, da tako kot za mnoge stvari v našem življenju (zajtk, večerja), ustvarimo tudi neko stalno rutino odpravljanja spat. Pri odraslih sicer  še ni bilo opravljenih raziskav, ki bi dokazale, da to vpliva pozitivno, so pa bile narejene raziskave pri otrocih in to zelo zagotovo potrdile.

 

7. Ogrej si stopala in roke

Neverjetno. Raziskave so pokazale, da plastenka ali steklenica tople vode, ki si jo položiš k stopalon ali pa dlanem, medtem ko ležiš v postelji, naredi ogromno razliko pri času, ki ga porabiš, da zaspiš. Še lažje pa je, če med spanjem preprosto obuješ nogavice. Je pa res, da imajo nekateri ljudje celo raje mrzla stopala med spanjem, za njih torej to ne velja.

 

 8. Poskušaj ostati buden!

Veliko raziskav na ta trik še ni bilo izvedenih, pravzaprav je bila do sedaj samo ena. A raziskovalci, ki so opravljali to raziskavo, so ugotovili, da pomaga, če ležiš v postelji in se prepričuješ, da ne smeš zaspati. Torej, če ne moreš zaspati, potem te nič ne stane, če poskusiš še to teorijo.

 

9. Privošči si toplo kopel

Tudi ta še ni bila pošteno raziskana, a raziskovalci, ki so se nekajkrat ukvarjali s tem so potrdili, da ti bo topla kopel pred spanjem pomagala hitreje zaspati. Pomagalo ti bo zaspati, poleg tega pa bo tvoj spanec po globoki kopeli bolj globok.

 

10. V tvoji glavi poišči srečne dogodke

Velikokrat se zgodi, da ne moreš zaspati ravno zato, ker pred spanjem razmišljaš o vseh mogočih stvareh. Raziskave so dokazale, da razmišljanje o lepih in srečnih stvareh in dogodkih pomaga, da se pomiriš, to pa ti tudi pomaga hitreje zaspati.

 

11. Poslušaj glasbo

Spet druga študija je dokazala, da poslušanje klasične glasbe pomaga študentom pri sproščanju in učenju ter izboljša njihovo kvaliteto spanja bolj, kot poslušanje avdio knjige ali pa če sploh ne poslušaš ničesar. Trik tukaj sicer ni direktno klasična glasba ampak glasba, ki ti je všeč.

 

12. Napolni sobo z vonjem po sivki

Študija o zdravem spancu je dokazala, da vonj sivke pomaga mladim ljudem, da spijo bolj globoko in se zbudijo bolj naspani. Pravzaprav sta dve različni skupini, ki sta imeli drugačen spanec v sobah, napolnjenih z vonjem sivke. Vendar sta obe skupini pridobili.

 

 

13. Ugotovi, kaj ti najbolj ustreza

Veliko je načinov, ki ti lahko pomagajo, da hitreje zaspiš. Vendar pa je vsaka oseba posebna in vsakemu bolj pomaga nekaj drugega. Zato preveri, kaj najbolj ustreza tebi in se nato poslužuj tega.