Radio1_v_zivo


| 13. 7. 2016 9:55
Protest proti hitri cesti
Na shodu je morala posredovati tudi policija
Ključne besede:     Janko Kopušar    Šmartno ob Paki    protest    hitra cesta
 tretja razvojan os
Traso hitre ceste med Velenjem in Šentrupertom najbolj podpirajo v Velenju.

Janko Kopušar, župan Občine Šmartno ob Paki
PRENESI DATOTEKO
Krajane podpiram, ne vem pa, kako se bodo stvari odvijale naprej.

V Šmartnem ob Paki bi včeraj morala biti javna predstavitev glede predlagane trase hitre ceste med Velenjem in Šentrupertom. Krajani trasi nasprotujejo, zato so pred začetkom predstavitve pripravili protest, nato pa predstavnike države pregnali iz dvorane. Posredovati je morala tudi policija. Na območju občine Šmartno ob Paki je predvidena rušitev 24 stanovanjskih in 44 pomožnih objektov. Brez domov bi ostalo 43 družin, uničili pa bi tudi najboljša kmetijska zemljišča.

 

Na območju Mestne občine Velenje je predvidena rušitev 18 stanovanjskih objektov, enega večjega gospodarskega objekta in 19 pomožnih objektov.

 

Na območju Občine Polzela je predvidna rušitev enega stanovanjskega in enega večjega gospodarskega objekta. Na območju Občine Braslovče pa ni predvidenih rušitev.

 

Po podatkih Ministrstva za okolje je trasa hitre ceste načrtovana kot štiripasovnica z vmesnim ločilnim pasom in odstavnimi nišami. Dolžina trase je približno 14 kilometrov in se začne v priključku Velenje jug, v nadaljevanju pa poteka preko predorov Podkraj, Andraž in Veliki Vrh, preide v dolino Hudega potoka in Podgore, kjer potem poteka po zahodnem območju Gore Oljke. Za viaduktom Gora Oljka se cesta spusti proti priključku Podgora, z viaduktom prečka železniško progo Celje-Velenje ter se približa naselju Parižlje. Od priključka Parižlje pa cesta poteka do novega priključka na avtocesto Šentilj-Koper, ki se nahaja zahodno od obstoječega priključka Šentrupert.

 

Predlagana hitra cesta Velenje Šentrupert je trikrat dražja od tiste proti Arji vasi, ker ima tri predore in po novem tudi pokrit vkop, neskladna pa je tudi s strategijo prostorskega razvoja Slovenije, saj ne povezuje Velenja in Celja.