LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Projekt jugozahodna obvoznica

Dosežen sporazum
Ključne besede: Obvoznica, Maribor, prebivalci
Projekt mariborske jugozahodne obvoznice je nekaj let obtičal, a kot kaže se zadeva končno premika. Prebivalci, ki živijo tik ob Kardeljevi cesti se že vrsto let pritožujejo nad hrupom, ki ga povzroča promet, ki je po njihovem mnenju pregost. Razmišljali so celo, da bi cesto v znak protesta zaprli, a kot kaže, jim tega ne bo potrebno storiti, saj se bodo težave postopoma začele odpravljati. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je načrtu izgradnje zaradi dela poti, ki poteka skozi kmetijske površine, močno nasprotovalo, a so sedaj končno dosegli sporazum. V sedanjem načrtu je le 24 hektarjev kmetijskih površin, a prizadevanjo si, da se to število še zmanjša. Za predlagano traso so tako končno podali pozitivno mnenje, zato so na seji 19. maja na Vladi RS potrdili predlagano varianto obvoznice. »Naše mesto, ljudje in gospodarstvo to obvoznico krvavo potrebujemo. S skupnimi prizadevanji lokalne skupnosti smo končno dosegli premik,« je dejal Branislav Rajić, poslanec SMC. Kot  je pojasnil Rajić, je investicija vredna 112 milijonov evrov: »Gre za obvoznico, ki poteka od krožišča s Kardeljevo v smeri proti jugo-vzhodu, prečka cesto v Razvanju in nato poteka preko obstoječih kmetijskih zemljišč do Tržaške ceste. V smeri proti avtocesti Slivnica-Pesnica prečka regionalno cesto in v nadvozu poteka ob energetskem koridorju, prečka železniško progo Maribor - Zidani most in se z novim avtocestnim priključkom naveže na avtocesto 1 med odsekom Slivnica-Pesnica.« Postopek priprave državnega prostorskega načrta je dorečen, plan bo v kratkem pripravljen. Po tem sledi ureditev petih faz: priprava strokovnih podlag, priprava osnutka državnega prostorskega načrta in okoljskega poročila, javna razgrnitev in vladna obravnava osnutka, priprava predloga DPM na podlagi mnenj in dovoljenj ter sprejetje načrta na Vladi RS. Sredstva so zagotovljena zgolj do pričetka del, a Rajić meni, da težav z gradnjo ne bo, pričakujejo lahko le težave pri odkupu zemljišč ali ob najdbi morebitnih arheoloških zemljišč. Gradnja bi trajala tri leta, zaključek del je predviden leta 2022.