LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Predsednik na obisku pri gimnazijcih

Državo imamo samo eno
Ključne besede: Predsednik, Maribor, gimnazija
Predsednik Borut Pahor je danes skupaj z evropskim poslancem in predsednikom prve slovenske vlade Lojzetom Peterletom v okviru obeleževanja 25-letnice slovenske samostojnosti in osvetlitve dogodkov, ki so leta 1991 pripeljali do osamosvojitve, obiskal mariborsko prvo gimnazijo. Gosta sta odgovarjala tudi na vprašanja gimnazijcev. Pahor je med drugim poudaril, da imamo samo eno državo, želel pa bi, da bi vsi imeli tudi eno domovino, a iz svojih dosedanjih političnih izkušenj ugotavlja, da so še vedno precejšnje razlike v tem, kako čutimo to domovino in izražamo pripadnost do nje. "Do neke mere si razlagam, da je to lahko normalno in da to lahko vidimo tudi v drugih državah, ki morda simbole obešajo bolj ponosno kot mi. Ker smo demokratična družba, so razlike legitimne, a po drugi strani bi prav zaradi tega morali sprejeti, da niso vse razlike premostljive. Z nekaterimi moramo znati tudi živeti in tudi to je del skupnosti," je dejal predsednik. Po četrt stoletja obstoja lastne države se mu zdi, da je še vedno nekaj silnic tako iz polpretekle zgodovine kot iz aktualnega časa, ki preveč poudarjajo tisto, kar nam je različno, premalo pa tisto, kar nam je skupno. Zato je prav na mladi in bodoči intelektualni eliti, da bo znala uspešneje odpreti ta vprašanja, morda tudi lažje, ker čas vendarle celi rane. Po Pahorjevih besedah imamo Slovenci dve možnosti, bodisi da gremo po poti, ki bo poudarjala razlike med ljudmi, kar lahko na koncu vodi v tak prepir, da v ključnih trenutkih ne bomo več sposobni ubraniti interesov naroda in države, ali pa bomo kljub razlikam krepili sodelovanje in bomo, tako kot v letu 1991, spet sposobni stopiti skupaj in premagati težave. Peterle se je v pogovoru z dijaki večkrat spomnil časov osamosvajanja, ob tem pa poudaril, da bi lahko svojo državo bolj spoštovali, veseli pa ga, da se mladi rod zanima za dogajanje takratnega časa, saj želi, da bi živel z vrednotami samostojnosti in ji tudi sam dal svojo vsebino.