LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Nov potniški terminal bo končan poleti 2021

Položitev temeljnega kamna za širitev potniškega terminala na letališču Jožeta Pučnika Ljubljana
Ključne besede: letališče, Brnik, potniški terminal
Novi potniški terminal odpravlja ozka grla in izboljšuje standard za potnike, uporabnike in zaposlene. Objekt bo zgradilo podjetje GIC GRADNJE iz Rogaške Slatine, sprojektirali pa so ga v arhitekturnem biroju Plan B. Danes je s simboličnim začetkom gradnja novega potniškega terminala dejansko stekla.   Potniški terminal je prioriteta razvoja letališča, saj obstoječi objekt predstavlja ozko grlo zlasti v poletni sezoni in v koničnih urah, ko že dosega meje svojih zmogljivosti. Izvedba gradbeno-obrtniških in inštalacijskih (GOI) del je bila na podlagi javnega naročila zaupana podjetju GIC GRADNJE, d.o.o., iz Rogaške Slatine.Fraport Slovenija in GIC GRADNJE sta 17,3 milijone evrov vredno pogodbo podpisala 27. junija 2019, takoj po podpisu pa so stekla pripravljalna dela, med katere poleg priprave terena in dokumentacije ter določenih rušitvenih del sodi še ureditev notranjega cestnega omrežja in preureditev dela manevrskih površin.V sklopu razširitve potniškega terminala je bilo javno naročilo za GOI dela prvo in najbolj kompleksno od vseh. Za zaključek projekta bodo oddali še šest javnih naročil, njihova skupna vrednost pa se ocenjuje na štiri milijone evrov.  Gradnjo terminala so simbolično začeli (z leve proti desni): Ivan Cajzek, direktor GIC GRADNJE, Holger Schaefers, predsednik Odbora vlagatelja Fraport Slovenija ter Zmago Skobir, poslovodni direktor Fraport Slovenija.Zmago Skobir, poslovodni direktor Fraporta Slovenija, je ob predstavitvi povedal: »Premišljena vlaganja v infrastrukturo izboljšujejo standard za potnike in za uporabnike letališča ter izboljšujejo konkurenčnost ljubljanskega letališča. Ponovno dokazujejo, da je Fraport strateški lastnik, ki drži obljubo, dano ob vstopu na slovenski trg, in sicer da bo dolgoročno skrbel za povečevanje prometa, odpiranje novih delovnih mest in posodabljanje letališke infrastrukture.«Z novim terminalom bodo na ljubljanskem letališču odpravljena ozka grla obstoječe infrastrukture. Sedanji potniški terminal bo tudi po odprtju novega s preureditvami in obnovo ostal v funkciji. Dodano mu bo 10.000 m² novih površin, vključno z novo odhodno halo, 14 prijavnimi okenci (skupaj jih bo 22), petimi linijami za varnostne preglede, v prvi fazi dvema trakovoma za prevzem prtljage, novo sortirnico prtljage, veliko brezcarinsko trgovino in novim poslovnim salonom ter tudi s prenovljeno gostinsko ponudbo in promocijskimi površinami. Zmogljivost bo s 500 povečana na 1.250 potnikov na uro. Zasnova zunanje ureditve pred terminalom predvideva zelene površine, prostorno parkirišče za kratkoročno ustavljanje ter zadostno število parkirišč za taksije, shuttle in avtobuse. Razširjen novi del bo s povezovalnim hodnikom funkcionalno povezan z obstoječimi površinami in bo predvidoma dan v uporabo do poletja 2021.Za GIC GRADNJE izvedba del novega potniškega terminala predstavlja poseben izziv. Direktor družbe Ivan Cajzek razlaga: »Izgradnja potniškega terminala na Brniku za naše podjetje predstavlja izziv tako po zahtevnosti kot tudi po velikosti in namembnosti objekta, ki bo po uspešnem zaključku del nova in pomembna referenca v nizu uspešno dokončanih projektov, ki smo jih v preteklih tridesetih letih že izvedli. Dolgoletne bogate izkušnje in skrbno načrtovani pristop so skupaj z lastnimi in usposobljenimi kadri zagotovilo, da bomo projekt izvedli kakovostno ter v zahtevanih rokih.«Novi terminal so sprojektirali v biroju Plan B, za njegovo zasnovo pa je značilna kombinacija vidnih betonov, stekla in lesa.   Potniški terminal je v petih letih sicer največja, ne pa edina investicija Fraporta Slovenija. Letos in v nadaljnjih štirih letih bodo v posodobitev in opremo letališča vložili več kot 40 milijonov evrov. Med ključnimi investicijami poleg terminala so še: marca odprta Fraportova letalska akademija, prenova poslovno-informacijskega sistema, notranje cestno omrežje, centralni energetski objekt, hangar za sredstva za oskrbo letal in prenova ter razširitev prostorov gasilsko-reševalne službe.Promet na ljubljanskem letališču se je v petih letih povečal za skoraj 30 odstotkov, in sicer z 1.338.619 potnikov leta 2014 na 1.818.229 leta 2018. Rast prometa se nadaljuje tudi letos. Junija je prek ljubljanskega letališča potovalo 188.662 potnikov, kar je 6,7 odstotka več kot junija lani. Skupno število potnikov ob polletju je bilo 859.557 oziroma 3,4 odstotke več kot v primerljivem lanskem obdobju.