LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

V Kranju si želijo novih infrastrukturnih projektov

Do 29. septembra je odprtih pet javnih pozivov promotorjem
Ključne besede: Kranj, javno zasebno partnerstvo, poziv promotorjem, investicije
Vse do 29. septembra 2017 MO Kranj zbira vloge za pet objavljenih javnih pozivov promotorjem, s katerimi želijo preveriti zainteresiranost za javno-zasebno partnerstvo (JZP), in sicer za gradnjo Regijskega večnamenskega športno-vadbenega centra Kranj, gradnjo vrtca Bitnje, parkirnih hiš na Planini in v Šorlijevem naselju v Kranju, Koncertne dvorane Primskovo z večnamenskim prostorom za dogodke in hostlom ter prizidek oz. nadzidavo obstoječe telovadnice na OŠ Staneta Žagarja v Kranju. Javni pozivi promotorjem so objavljeni na www.kranj.si. Javno odpiranje vlog bo potekalo v prostorih MO Kranj, in sicer 2. oktobra 2017. Med pozivi promotorjem tudi Regijski večnamenski športno-vadbeni center Kranj Med projekti, za katere želijo v MO Kranj ponovno preveriti zainteresiranost tržišča je tudi gradnja Regijskega večnamenskega športno-vadbenega centra Kranj, ki ga Boštjan Trilar, župan MO Kranj komentira: »Pozitiven odziv na poziv promotorjem predstavlja konkreten korak v smeri realizacije projektov. Po drugi strani pa je prav testiranje interesa tržišča za projekt v lanskem letu pokazalo, da projekt (v obsegu, predstavljenem v lanskem pozivu) ni imel zadostne komercialne vrednosti za zasebnega partnerja. Tokrat objavljamo prilagojen projekt, ki je nedvomno komercialno bolj zanimiv za potencialne investitorje«.   Javno-zasebno partnerstvo vedno bolj pomembna oblika sodelovanja »Dejstvo je, da se v MO Kranj, kot tudi po mojem vedenju vedno bolj tudi v ostalih (mestnih) občinah, soočamo z omejenimi javnimi sredstvi, in tudi omejenimi možnostmi zadolževanja. Potrebe ter želje po gradnjah, posodobitvah in vzdrževanju obstoječe infrastrukture namreč bistveno presegajo naše finančne zmožnosti in omejitve. Zato delujemo znotraj tega okvira in iščemo možnosti, saj klasično financiranje infrastrukturnih in drugih projektov ob obstoječih omejitvah preprosto ne zadostuje. Brez pritegnitve zasebnega sektorja in njihovega financiranja izvedbe pa tudi v prihodnje ne bo mogoče,« pravi župan Boštjan Trilar ter dodaja: »Ko govorimo o zahtevnosti mehanizmov JZP, govorimo o zahtevnosti načrtovanja in realizacije, ki zahteva ne le veliko znanja, temveč tudi veliko časa za številne aktivnosti različnih udeležencev z usklajevanjem interesov vseh vpletenih ter dobro pripravo projektov, predvsem pa vzdržno finančno konstrukcijo in pogodbene elemente, ki zagotavljajo enakomerno porazdeljenost rizikov projekta tako v njegovem celotnem življenjskem obdobju (ciklusu) kot tudi v posameznih fazah. Predvsem, pravijo strokovnjaki, morajo biti ustrezno upravljani ter porazdeljeni med tiste udeležence, ki jih glede na svojo sposobnost in vlogo v posameznem JZP, v odnosu do koristi, najlažje obvladujejo. Za nas kot partnerja pa to pomeni, da se moramo znati tudi prilagoditi interesu tržišča. Časi, ko bomo vse gradili sami, in bo vse naše že od samega začetka, so za nami. Hkrati pa so povratne informacije s trga pokazatelj, da se moramo tudi v javnem sektorju znati prilagoditi, če želimo graditi velike projekte. Ti so v javnem interesu, a žal brez ustreznih komercialnih vsebin ne bo šlo. Partnerstvo je prav v tem, da najdemo najboljše razmerje med interesi vpletenih.«