LIVE           051300300   0802255         Frekvence
 

Vizija razvoja prometa v Ljubljani

Nadaljujejo se aktivnosti za pripravo Celostne prometne strategije
Ključne besede: CPS; Ljubljana, prometna strategija, promet, kolo
V okviru priprave Celostne prometne strategije MOL sta se uspešno končali 2. spletna javna razprava in delavnica z izbranimi deležniki, v teku pa je že 3. spletna javna razprava.  V celotnem procesu oblikovanja CPS MOL je aktivno vključevanje javnosti izredno pomembno, saj občani in obiskovalci Ljubljane najbolje poznajo svoje potrebe in želje, zato lahko s sodelovanjem učinkovito pomagajo poiskati boljše rešitve za prometne izzive. Pripravo CPS MOL so na občini začeli z analizo značilnosti prometa, kamor so vključili tudi prebivalce – prek spletne javne razprave so prejeli več kot tisoč pobud. Največ se jih nanaša na kolesarjenje (389), veliko tudi na hojo (226) in motorni promet (236), nekaj manj pa na javni potniški promet (179) in mirujoči promet (85). Hkrati so na spletu objavili anketo o prometu, ki jo lahko še do sredine marca izpolnite na www.1ka.si/a/112355. Rezultati ankete trenutno kažejo veliko naklonjenost trajnostnemu načrtovanju prometa med Ljubljančani. Kar 82 % anketirancev se strinja s tem, da naj prometna politika Ljubljane »na eni strani spodbuja uporabo trajnostnih oblik mobilnosti, kot so hoja, kolesarjenje in javni prevoz tako, da na drugi strani omejuje osebni motorni promet«. Med predlaganimi ukrepi, ki bi jih lahko izvedli v MOL, je bil največje podpore deležen ukrep »Prenova kolesarskih stez na Tržaški in Celovški ter izgradnja manjkajočih stez na Dunajski, Masarykovi, Dolenjski, Karlovški cesti in na Cesti ob dolenjski železnici.«, katerega izvedbo si želi kar 98 % anketirancev. S pomočjo odziva in predlogov javnosti so oblikovali Vizijo razvoja prometa v Ljubljani,vzporedno pa so skupaj s strokovno javnostjo, predstavniki različnih vladnih, mestnih, nevladnih in raziskovalnih ustanov oziroma organizacij sestavili seznam več kot petdeset možnih ciljev razvoja prometa v Ljubljani. Te cilje so vsebinsko združili s podatki in mnenji, pridobljenimi iz javnih razprav, anket in intervjujev, ter jih strnili v štiri svežnje ciljev, izmed katerih se prvi sklop nanaša na hojo, drugi na kolesarjenje, tretji na javni promet in četrti na motorni promet. Te dni na portalu CPS poteka 3. javna razprava, ki bo odprta do konca februarja, in je namenjena preverjanju ciljev – zanima nas, s katerimi izmed ciljev se Ljubljančani bolj strinjajo, s katerimi manj, ter ali menijo, da kateri izmed pomembnejših ciljev manjka. Iz tako izbranih ciljev bo MOL razvila ukrepe in jih obravnavala na javnih razpravah v marcu. Predvidenih je pet javnih razprav, ki se bodo nanašale na vseh 17 četrtnih skupnosti, izvajale pa se bodo na območju Bežigrada, Centra, Most, Šiške in Viča. Ključne dosedanje rezultate, ugotovitve in aktivnosti v postopku priprave CPS širši javnosti predstavljajo tudi v obliki razstave, ki je na ogled. do 28. februarja 2017 v Desnem atriju Mestne hiše.