Radio1_v_zivo


Radio 1 priporoča | 17. 5. 2016 6:18
10 neverjetnih dejstev, ki dokazujejo, kako neverjetni so naši možgani :)
Ljudje smo res zanimiva in zapletena bitja! :)
Ključne besede:     hrana    dopamin    internet    fotografije
Nemogoče se je odločiti.

Naš um je neverjeten. Obstajajo situacije, na katere se odzovemo povsem podzavestno, čeprav se nam zdi, da imamo vse pod nadzorom in sami upravljamo z odločitvami. 

1. Zaradi dopamina smo odvisni od guglanja

Dopamin v možganih nadzira občutke užitka, na primer v hrani ali seksu, in je ''odgovoren'', da si tega nenehno želimo. Prav tako nas spodbuja k raziskovanju in je odgovoren za občutje zadovoljstva, ko uresničimo svoj cilj, ali nekaj dosežemo. Internet pa bi lahko poimenovali tudi instant proizvajalec užitka - zaradi dopamina na spletu preživimo več časa, kot smo načrtovali, ker to povečuje njegovo količino v telesu, od tega občutka pa postajamo odvisni.   

2. Zapomnimo si lahko največ tri do štiri stvari hkrati

Po dvajsetih sekundah bo tisto, kar smo si zapomnili, izparelo iz možganov, razen če tega ne ponavljamo. Strokovnjaki menijo, da si nismo sposobni zapomniti več kot tri do štiri stvari hkrati, na primer številk. Obstajajo pa seveda izjeme, tako kot na vseh področjih. Le spomni se, kolikokrat si si skušal zapomniti telefonsko številko, pa se ti je zataknilo po tretji številki.

3. Vedno želimo več možnosti, ne pa preveč

Ljudje imajo radi supermarkete, ker je na voljo veliko izbire, po drugi strani pa jih to utruja, ker se morajo vseskozi odločati. Večji kot je izbor, več je neznank. Poznate zanimiv eksperiment? Trgovci so postavili na mizo šest vrst marmelad in prosili kupce, da jih poskusijo. Na sodelovanje je pristalo 60 odstotkov kupcev, 28 odstotkov pa se jih je odločilo za nakup. Pozneje so številko povečali na 24 različnih marmelad. Za sodelovanje se je odločilo le še 40 odstotkov strank, le dva odstotka pa sta kupila kozarček. 




4. Nemogoče je ne biti pozoren na hrano, seks ali nevarnost

Promet se vedno upočasni v primeru nesreče na cesti, pa čeprav se je zgodila na drugem pasu. Ljudje si enostavno ne morejo pomagati, da ne bi pogledali nečesa strašljivega. Enako je s prizori seksa in hrane. To je dediščina naših prednikov, ki so hrano, seks in nevarnost povezovali s preživetjem. 

5. Raje kupujemo znane znamke

Raje se bomo odločili za nakup televizorja znanega proizvajalca, ker bo to v nas vzbudilo občutek varnosti. Možgani nam sporočajo – ''če je nekaj znano, so možnosti za okvaro manjše. To je dober proizvod''. To je še posebej izraženo pri spletnih nakupih, kjer artikla ne moremo videti v živo.

6. Če smo negotovi, čakamo, kaj bodo storili drugi

Ljudje so nagnjeni k posnemanju, kadar ne vedo, kaj storiti, izbrati, izgovoriti … Psihologi so izvedli naslednji poskus: posameznike so prosili, da izpolnjujejo anketo v sobi skupaj z drugimi ljudmi, ki pa so bili pravzaprav igralci. Nato so v sobo spustili dim in opazovali, kako bo kandidat reagiral. Če so igralci ostali mirni, so tudi kandidati ignorirali dim in mirno izpolnjevali anketo, čeprav je šlo za potencialno nevarnost.

7. Obsedeni smo s fotografijami ljudi

Med kupom stvari na enem mestu bomo najprej opazili fotografije ljudi. Tako je tudi na spletu. 



8. Sprejemamo odločitve z logiko ali intuicijo?

Enostavne odločitve pogosteje sprejemamo z logiko, zapletene pa z intuicijo. Na intuicijo se pogosteje naslanjamo tudi v trenutkih dobrega razpoloženja, v slabih dneh pa na logično sklepanje.

9. Naše misli tavajo tretjino časa

Kolikokrat se je zgodilo, da si večkrat prebral nek stavek, pa še vedno nisi vedel, kaj piše. To je zaradi tavanja misli, ki naj bi blodile kar tretjino časa.

10. Že privid nagrade nas motivira

Dober primer je nakupovanje na pike, točke, nalepke … Na koncu nas čaka nagrada, popust brezplačno striženje … Trgovci vedo, da nas misel na nagrado motivira in zapravimo več, kot bi sicer. Če pa bi dobro razmislili ali preverili računico, bi ugotovili, da je morda pri drugem ponudniku nakup cenejši.